Permís per Punts
Tota la informació des del teu navegador

Selecciona el teu idioma CASTELLÀCASTELLÀCATALÀCATALÀ

Visibilitat zero

Comparteix a la teva xarxa social preferida:

La boira és un dels episodis meteorològics més temuts pels conductors perquè no importa el cotxe que es condueixi, més gran o més petit, més potent o més modest, més luxós o més senzill, aquest fenomen de la naturalesa posa a tots els cotxes i conductors a el mateix nivell: davant d'un núvol més o menys espes que impedirà la visibilitat en major o menor mesura dificultant la circulació.

Quan apareix la boira, que per cert pot ser en qualsevol època de l'any i durar quilòmetres i quilòmetres o esvair-se en uns metres, el primer que cal fer és prendre una sèrie de mesures com encendre els llums i el pilot de boira, recordant després apagar-los per no molestar a altres usuaris de la via, i augmentar la distància normal de seguretat respecte a el cotxe que ens precedeix per evitar una frenada en cadena amb els riscos que això implica, per aquesta falta de visibilitat i perquè normalment la boira porta amb sí una humitat que amara l'asfalt i el torna molt lliscant.

AJUDES Quatre ulls veuen més que dos

• Fars última generació. Els anomenats 'MATRIX LED', associats a la navegació, ofereixen un gran rendiment en dies de boira, perquè són capaços d'il·luminar un revolt i la seva cuneta abans fins i tot d'arribar-hi, ja que el sistema va seguint el recorregut de el navegador i sap per endavant quan arriba i cap a on gira. Però si no es compta amb uns fars tan sofisticats, valen uns bons fars xenó o LED per la seva claredat i un parell de fars LED antiboira de qualitat.

Navegador. Un bon navegador reflectit al parabrisa mitjançant el 'Head-up Display' (projecten la informació en el parabrisa), que ajuda a no retirar la vista de la carretera, també  ajuda  a conèixer en tot moment cap a on va la ruta i si ens trobarem un revolt més tancat del normal més endavant.

Càmares i radars. Propis dels models més moderns i equipats, també suposaran una gran ajuda per al conductor gràcies, per exemple, a el sistema de vigilància de l'angle mort, a el sistema de reconeixement de senyals o a l'avís de canvi involuntari de carril costat de l'ajuda a el manteniment de carril. En aquest cas també els sensors de pluja i llums seran de gran ajuda per no haver d'estar pendents d'aquests accessoris i concentrar tota la nostra atenció a la carretera.

Sistema visió nocturna. Una altra ajuda cada vegada més habitual en els cotxes i ja no de tan alta gamma és el sistema de visió nocturna que en nits de boira pot ser de gran ajuda per detectar vianants, animals, ciclistes o altres cotxes.

Pneumàtics 'runflat'. Finalment recomanaríem a qui habitualment circuli per zones en què la boira fa acte de presència regularment, que muntaran pneumàtics de el tipus "Runflat", que són aquells que, amb els flancs reforçats, encara punxats podrien seguir rodant fins al taller més proper. Un plus de seguretat sempre, però clau si ens trobem en un banc de boira, ja que, després d'una punxada, no haurem de parar a canviar la roda, amb el perill que suposaria.
DGT.es

Comparteix a la teva xarxa social preferida:

Cercador ràpid

Localitza el curs que millor s'adapti a les teves necessitats filtrant per centre, tipus de curs o data d'inici.
Per centre:Llistar els centres que imparteixen cursos de punts
Per tipus de curs:
Per data de curs:

La UTE FAC-CNAE està formada per la Federació d'Autoescoles de Catalunya juntament amb la Confederació Nacional d'Autoescoles.
UTE FAC-CNAE
C/ Mineria, 62-64, baixos
08038 Barcelona
Tel. 900 10 20 88
permisperpunts@recuperapunts.cat