Viatjar amb remolc: tot el que cal saber
dijous, 25 / juliol / 2019
Comparteix a la teva xarxa social preferida:
Circular amb remolc té uns límits de velocitat específics i el seu compliment és obligatori. En autopistes i autovies, el límit és 90 km / h. En carreteres convencionals, 80 km / h. I en el medi urbà la velocitat màxima, amb caràcter general, és de 50 km / h.
Cal tenir especial cura en circular quan bufin ràfegues de vent lateral ja que si en general són perilloses, el seu efecte s'incrementa en portar un remolc. Avançar a un camió amb vent lateral pot causar un desviament en la trajectòria, ja que el turisme pot estar a cobert del vent a causa del camió, però el remolc no.
La maniobra de marxa enrere funciona al contrari que en un vehicle sense remolc, per la qual cosa és recomanable practicar el moviment en un lloc sense trànsit abans de circular per les vies públiques.
Per a un correcte funcionament del remolc cal col·locar la càrrega de deu a vint centímetres avançada respecte a l'eix de la rodes doncs si es posa cap a la part de davant, el remolc no girarà correctament.
Si el remolc limités el camp de visió dels retrovisors caldria instal·lar retrovisors addicionals que amplien la visibilitat.
Vull fer servir un remolc en vacances Quina classe de permís necessito?
Si portem un remolc lleuger, es necessita el permís de la classe B. En canvi si pretenem transportar una caravana o carregar alguna cosa pesat com una llanxa, necessitarem ampliar el permís B amb l'autorització B-96 que permet portar un remolc de MMA superior a 750 kg amb un vehicle de fins a 3.500 kg, sempre que el conjunt no superi els 4.250 kg. D'altra banda, el permís de la classe B + E permet remolcar una MMA de fins a 3.500 kg sempre que el vehicle tractor no excedeixi aquesta mateixa MMA.Incorporar un remolc al nostre vehicle és una bona opció si necessitem ampliar l'espai de càrrega o transportar una caravana o algun altre element voluminós. Aquests sistemes, concebuts per a ser remolcats per un vehicle de motor, permeten carregar aquests embalums de més que no caben al vehicle. Per utilitzar un remolc cal seguir uns senzills passos que permetran fer-ho de forma segura i legal.
Lleuger o no lleuger
Els remolcs es divideixen en dues categories, lleugers i no lleugers, i triarem un o altre en funció de les nostres necessitats de càrrega.
Els remolcs lleugers són aquells la massa màxima autoritzada (MMA) és inferior o igual a 750 quilograms i per circular no necessiten permís de circulació ni matrícula pròpia, encara que sí la del vehicle tractor; tampoc necessiten una assegurança independent.
Els remolcs no lleugers són aquells la MMA és superior a 750 kg. En aquest cas precisaran d'un permís de circulació propi per al remolc, així com matrícula específica i assegurança obligatòria al marge de l'assegurança del vehicle tractor.
Acoblar un remolc al nostre vehicle

La instal·lació i utilització d'un remolc en el nostre vehicle precisa d'un sistema d'acoblament que serveixi per fixar-lo i per establir les connexions amb el vehicle. Per instal·lar hem d'acudir al nostre concessionari o taller de confiança per saber quin sistema d'ancoratge s'adequa millor a les característiques del nostre automòbil i remolc.
A l'hora de comprar un remolc hem assegurar-nos que està homologat i que se'ns lliura la targeta ITV del remolc després de l'adquisició.
La instal·lació d'un sistema d'acoblament és una reforma, és a dir, una modificació dels elements del vehicle. Per tant, en realitzar-disposem d'un termini de 15 dies per verificar i legalitzar la reforma. Aquesta legalització, realitzada en un centre de Inspcción Tècnica de Vehicles, constarà a la part posterior de la targeta ITV del vehicle tractor modificat.
Cal recordar que els remolcs lleugers han de portar la placa de matrícula corresponent al vehicle tractor i els remolcs no lleugers portaran la seva pròpia placa de matrícula, amb fons vermell i la lletra R, així com la placa de matrícula del vehicle tractor.
Comprovar abans de viatjar
Abans de començar a circular hi ha algunes coses que comprovar en el remolc. El sistema d'acoblament ha d'estar ben assegurat i en bones condicions per evitar que es desacoblament. Un altre aspecte a revisar és el sistema d'enllumenat, ja que és possible que hi hagi alguna bombeta fosa, el connector no funcioni bé o no estigui connectat i no s'encenguin tots els llums. Finalment, la pressió de les rodes ha de ser la recomanada pel fabricant per a la utilització de remolcs.
Seguretat i prevenció
Circular amb un remolc no és igual que fer-ho sense ell, ja que hi ha diversos factors que afecten la conducció i que s'han de tenir molt en compte per a una circulació segura. En concret hi ha tres situacions principals que cal conèixer i saber manejar:

dgt
Comparteix a la teva xarxa social preferida: