Permís per Punts
Tota la informació des del teu navegador

Selecciona el teu idioma CASTELLÀCASTELLÀCATALÀCATALÀ
  • Ets a:Inici
  • Notícies
  • Vehicle autònom: caldrà continuar obtenir el permís de conduir

Vehicle autònom: caldrà continuar obtenir el permís de conduir

Comparteix a la teva xarxa social preferida:

El vehicle autònom no posarà fi a la conducció, tal com la coneixem, i fins i tot els automòbils completament automatitzats no podran prescindir completament del conductor, segons un informe elaborat per l'Institut de Trànsit i Seguretat Viària (INTRAS), de la Universitat de València.



És més, els experts consideren que, en els nivells més alts d'automatització, els vehicles tindran un dispositiu que permetrà passar a l'instant a la conducció manual, per tal de minimitzar una sèrie de riscos com el que comporta una sobtada fallada tècnica.

Es creu, per si fos poc, que els vehicles en manera automàtica no podran circular en determinats entorns, circumstàncies o vies, i que, en qualsevol cas, hauran de compartir els carrers i carreteres amb vianants, ciclistes, motoristes, etc., per la qual cosa la necessitat de rebre educació i formació en seguretat viària no desapareixerà ni de bon tros, encara que, com és lògic, les dues experimentaran canvis i transformacions.

També és un argument de pes, manejat pels científics, el fet que els governs i les autoritats amb competència en seguretat viària no semblin disposades a prescindir dels conductors sense més, ni resulta versemblant que vagin a eliminar-se els apartats 1 i 5) l'article 8 de la Convenció de Viena de 1968 ( «tot vehicle en moviment o combinació de vehicles haurà de tenir un conductor ...». «tot conductor ha de poder controlar en tot moment el seu vehicle ...».)
 
Una oportunitat per als centres de formació viària

L'informe encoratja a les autoescoles perquè contemplin com una oportunitat el temps que s'acosta, ja que apareixen matèries noves, però que requereixen una contínua posada al dia.

Els nous sistemes avançats d'Assistència a la Conducció (ADAS) -com, per exemple, la detecció de risc de col·lisió, l'alerta del canvi de carril, etc.-, que constitueixen un pas cap a la completa automatització, són molt desconeguts per la majoria dels conductors. (Encara hi ha un dèficit cognitiu important sobre tecnologies ja tradicionals en els vehicles, com el control de tracció, el control d'estabilitat o el repartiment electrònic de frenada, els quals, d'altra banda, estan en plena evolució.)

A més, l'arribada del cotxe autònom portarà amb si l'ús de tecnologies (diferents de les anteriors), que els conductors hauran de conèixer perquè no perilli la seva seguretat: nous tipus de GPS, sensors ultrasònics, sistemes LIDAR (el tipus de sensor més habitual en els cotxes autònoms), sistemes de comunicació entre automòbils, vehicles interconnectats dins de les smart cities (ciutats intel·ligents), etc.

CNAE

Comparteix a la teva xarxa social preferida:

Cercador ràpid

Localitza el curs que millor s'adapti a les teves necessitats filtrant per centre, tipus de curs o data d'inici.
Per centre:Llistar els centres que imparteixen cursos de punts
Per tipus de curs:
Per data de curs:

La UTE FAC-CNAE està formada per la Federació d'Autoescoles de Catalunya juntament amb la Confederació Nacional d'Autoescoles.
UTE FAC-CNAE
C/ Mineria, 62-64, baixos
08038 Barcelona
Tel. 900 10 20 88
permisperpunts@recuperapunts.cat