Permís per Punts
Tota la informació des del teu navegador

Selecciona el teu idioma CASTELLÀCASTELLÀCATALÀCATALÀ
  • Ets a:Inici
  • Notícies
  • Trànsit demana extremar la prudència davant l'augment de la mobilitat durant la desescalada

Trànsit demana extremar la prudència davant l'augment de la mobilitat durant la desescalada

Comparteix a la teva xarxa social preferida:

El director del Sevei Català de Trànsit (SCT), Juli Gendrau, ha demanat que “davant el previsible creixement de la mobilitat, la gent no pot abaixar la guàrdia i cal extremar la prudència”.Així s’ha expressat aquest matí, en una roda de premsa telemàtica en què, acompanyat del comissari cap de la Comissaria General de Mobilitat, Joan Carles Molinero, ha valorat les dades de sinistralitat durant l’època de confinament i de l’actual període de desescalada.

Gendrau ha destacat que durant el període de confinament hi ha hagut 8 accidents mortals amb 10 morts, 4 d’ells conductors de camions i 3 vianants. Per tant ‘’durant el confinament, la sinistralitat a les nostres carreteres estava centrada sobretot en els camions’’. En canvi, des que va començar la desescalada, el passat 11 de maig, hi ha hagut 6 morts, 3 dels quals motoristes i 1 conductor de patinet. Això vol dir que ‘’en l’actual període de desconfinament, els col·lectius vulnerables, sobretot els motoristes, són les principals víctimes a les nostres carreteres’’.

El director de l’SCT ha afegit que ‘’cada setmana es registre un augment lleuger però progressiu de la mobilitat. Tot i això, a curt termini no s’arribaran als registres anteriors al confinament’’.

Per la seva part, el comissari Molinero ha enviat quatre missatges clars als ciutadans sobre seguretat viària. Primer ha volgut destacar que ‘’el poc trànsit d’aquests dies pot generar una falsa sensació de seguretat i una tendència a córrer. Per aquest motiu demanem prudència i contenció de la velocitat’’. Molinero també ha alertat del possible increment de celebracions durant els propers dies i ha recordat als conductors que no han de consumir alcohol. 

El comissari de Mobilitat ha afegit que aquest teletreball que molta gent està fent des de casa seva,‘’no s’ha de traslladar als vehicles’’ i ha alertat de l’ús de dispositius electrònics durant la conducció. També ha destacat la importància del manteniment del vehicle i ha recordat que ‘’cal sortir a la carretera amb el vehicle en condicions. Cal fer una revisió genérica dels vehicles’’.

Finalment, el comissari ha remacat que aquest cap de setmana es posa en marxa un nou dispositiu per part dels Mossos d'Esquadra amb 151 controls preventius i 700 efectius per vetllar pel compliment de la normativa durant el desconfinament.

SCT

Comparteix a la teva xarxa social preferida:

Cercador ràpid

Localitza el curs que millor s'adapti a les teves necessitats filtrant per centre, tipus de curs o data d'inici.
Per centre:Llistar els centres que imparteixen cursos de punts
Per tipus de curs:
Per data de curs:

La UTE FAC-CNAE està formada per la Federació d'Autoescoles de Catalunya juntament amb la Confederació Nacional d'Autoescoles.
UTE FAC-CNAE
C/ Mineria, 62-64, baixos
08038 Barcelona
Tel. 900 10 20 88
permisperpunts@recuperapunts.cat