Tots tenim família, guardonada als Premis Impacte i als LAUS
dimecres, 18 / juliol / 2018
Comparteix a la teva xarxa social preferida:
Enguany, la campanya també ha estat premiada com a espot publicitari a la categoria de Bronze als
premis LAUS 2018, creats per l’Associació de Grafistes FAD. Els premis LAUS són premis de comunicació audiovisual i de disseny gràfic. En l’edició d’aquest any, la 48a, es van presentar 1.200 projectes en les cinc categories de què consten: Or, Plata, Bronze, Estudiants i Aporta. D’aquests, 242 van ser guardonats i 138 pertanyien a la categoria Laus Bronze, entre ells, la campanya del Servei Català de Trànsit.
“Tots tenim família. A la carretera víctimes zero” és una campanya de conscienciació viària que se centra en l’assoliment de la Visió Zero, un escenari en el qual no s’hagin de lamentar víctimes mortals ni amb seqüeles per a tota la vida a causa d’accidents de trànsit. En aquest sentit, des de l’SCT es volia una campanya emotiva i transmetre que darrere de les xifres estadístiques d’accidents de trànsit hi ha persones i famílies que pateixen. Aquesta acció de conscienciació viària es va començar a difondre l’estiu de l’any passat i tindrà continuïtat aquest 2018.
Per dur-la a terme, es va fer un càsting de 18 persones a l’atzar representatives dels diferents grups d’edat, sexe i estrat social. La campanya fuig dels elements habituals de carreteres, accidents, ferits o víctimes mortals i enfoca tota la seva força en els sentiments i les emocions que provoca imaginar-se la pèrdua d’un ésser estimat en un accident de trànsit, i condueix a la reflexió sobre la importància que tenen totes les víctimes. L’objectiu: tots hem de voler arribar a la visió zero.
La gravació es va dur a terme en una sala de cinema, buida i a les fosques, on es projectava a la gran pantalla el vídeo dels familiars que ens havien fet arribar els participants. Prèviament no se’ls havia explicat res, només se’ls havia preguntat si volien participar en una campanya de seguretat viària. El factor sorpresa era important per obtenir emocions espontànies i naturals en tant que els volíem situar davant la hipòtesi de perdre familiars o amics en un accident de trànsit. En aquest sentit, Neus Sala, directora de continguts de l’agència Mega TV i creativa de la campanya, explica com va ser la resposta dels protagonistes: “Comptàvem amb una reacció altament emotiva, però el cert és que sí que ens va sorprendre la intensitat i la visceralitat amb què tots van reaccionar. Òbviament, després els vam demanar disculpes per fer-los passar per aquest trasbals emocional, però quan els vam explicar l’objectiu d’aquesta campanya de conscienciació, de seguida es van mostrar disposats a participar-hi. La campanya reforça la idea que no podem admetre que hi hagi una sola víctima mortal de trànsit, perquè aquesta víctima podria ser el teu fill, la teva germana o el teu amic. Crec que aquesta idea és la que hem aconseguit transmetre i que per això s’ha fet tan viral”. Per a Sala l’èxit de la campanya rau en el fet que “és una campanya que connecta directament amb el cor de les persones”.
Des de l’SCT estem molt agraïts pels dos reconeixements que ha obtingut la campanya “Tots tenim família”. Estem convençuts que és un pas més en el nostre projecte per reduir el nombre de víctimes d’accidents de trànsit
Un dels espots de la campanya:
Comparteix a la teva xarxa social preferida: