Sistemes de seguretat que et salvaran la vida
dimecres, 6 / juny / 2018
Comparteix a la teva xarxa social preferida:
Aplicar sistemes d'ajuda (ADAS) a Espanya, evitaria 51.000 accidents o mitigaria les seves conseqüències significativament
Al 2008, Volvo prometia que el 2020 no es produirien més accidents amb morts o ferits en els seus cotxes més moderns.
Amb el pas del temps, aquest objectiu s'ha convertit més en un desig que en una promesa realista. No obstant això, l'obstinació de la marca sueca, sumat als avenços de l'electrònica i les pressions de les administracions per reduir el nombre de morts en accidents de trànsit han obligat a la resta de fabricants a reactivar tot el necessari per millorar la seguretat dels seus vehicles. A poc a poc el nombre d'assistents a la conducció ha augmentat i, en paral·lel, millorat el seu funcionament, a més que s'ha anat 'democratitzant' la seva utilització. Ja va quedar enrere l'època en què un assistent de seguretat s'oferia exclusivament en models d'alta gamma i a preus desorbitats.
Un estudi de Bosch -un dels principals fabricants i desenvolupadors d'aquests dispositius- deixa clar que la seva demanda i ús és cada vegada més gran i que s'està estenent a velocitat de vertigen en els segments modestos i les gammes bàsiques. I és lògic. Per Dirk Hoheisel, membre del Consell d'Administració de Bosch, "els sistemes d'assistència al conductor només poden contribuir a que el trànsit sigui més segur si s'utilitzen de manera generalitzada". I és que per a un cotxe dotat d'alguns d'aquests sistemes, les possibilitats de patir un accident es redueixen notablement, i, si s'escau, es minimitzen molt els danys. De fet, estudis realitzats a Israel entre conductors amb vehicles equipats amb sistemes ADAS d'alertes actives i preventives mostren que aquests vehicles han reduït com a mínim un 45% la possibilitat de participació en accidents de trànsit.
A Espanya, un estudi conjunt de Bosch i RACC (Reial Automòbil Club de Catalunya) a 2014 aclaria que la frenada automàtica d'emergència, en les seves diferents versions, evitaria un de cada cinc accidents de trànsit i salvaria 272 vides a l'any.
Així funcionen
 |
ALERTA DE TRÀNSIT CREUAT
(CROSS TRAFFIC ALERT, EN VOLVO, i EXIT WARNING, EN AUDI)
Durant la marxa enrere, la visibilitat dels cotxes que s'aproximen és limitada. Aquest sistema detecta vehicles que s'aproximen fins a 30 metres de distància, i emet un avís sonor. A més, encén un avís al mirall retrovisor esquerre o dret, segons per on s'aproximi el vehicle.
|
|
APARCAMENT PER CONTROL REMOT
(REMOTE PARKING PILOT)
Permet aparcar el cotxe a distància i des de fora de l'habitacle, amb el propi comandament a distància del cotxe o des d'un 'smartphone' amb una aplicació específica. Marques com Audi, BMW o Mercedes ja l'inclouen en el seu equipament opcional i utilitzar-lo és molt fàcil.
|
 |
CONTROL GESTUAL
Models com el VW "golf" o el BMW "Sèrie 5" ja compten amb sistemes de control gestual per activar diferents sistemes a la pantalla del quadre de comandament. El sistema s'activa amb només moure una mà. Però també podríem dir que el control gestual forma part de tots els sistemes que permeten obrir el maleter passant un peu per sota del para-xocs.
|
 |
RECONEIXEMENT DE SENYALS
(SPEED LIMIT INFO)
Aparegut el 2008, el sistema informa en tot moment del límit de velocitat de la via que recorrem. Una càmera reconeix els senyals de trànsit i processa tres informacions diferents: «senyals de trànsit reconegudes», «informació de l'equip de navegació» i «dades actuals del vehicle».
|
DGTComparteix a la teva xarxa social preferida: