Els Mossos d'Esquadra hem col·laborat en la prova pilot de senyalització de revolts amb alta sinistralitat per als motoristes que han posat en marxa el Servei Català de Trànsit i el Departament de Territori i Sostenibilitat, amb la participació també d'Anesdor (Associació Nacional d’Empreses del Sector de les Dues Rodes) amb qui l’SCT organitza el "Programa de Formació 3.0 per a motoristes".
Aquest projecte que s'aplica a la carretera BV-2115, que envolta el Pantà de Foix, a l'Alt Penedès, consisteix a marcar sobre l'asfalt amb pintura la millor trajectòria de traçada per a les motos en vies on s’ha registrat una alta concentració de motoristes i una elevada sinistralitat d’aquest col·lectiu.
L’objectiu del projecte és la reducció de la sinistralitat, tenint en compte experiències positives de països europeus com Àustria o Luxemburg.
La carretera escollida, sobretot en el tram de Castellet i la Gornal, té una sèrie de revolts que s’ajusten a la casuística que ha derivat en els principals accidents mortals i greus que pateixen els motoristes: sortides de via i topades frontolaterals. La mala traçada, amb un excés de velocitat o per falta de perícia, és el principal factor concurrent en aquests accidents.
Les proves de traçat dels revolts de la BV-2115 es van començar a fer a l'octubre de 2019, en una sessió pràctica sobre el terreny amb equips de monitors de formació viària i agents de trànsit dels Mossos d’Esquadra. Els recorreguts van ser enregistrats des de l’helicòpter de l’SCT i sobre les motos, equipades amb càmeres 360º, per a la posterior anàlisi i tria dels revolts més adequats.

Imatges d'alguns dels senyals que s'han instal·lat