Cada vegada més ciutadans es desplacen amb moto pels seus avantatges mediambientals i de mobilitat
En el Dia Nacional de la Moto ANESDOR, l'Associació Nacional d'Empreses del Sector de Dues Rodes, ha demanat que es destinin més recursos a la protecció dels usuaris vulnerables (segons l'Organització Mundial de la Salut es consideren usuaris vulnerables en el trànsit dels vianants, els ciclistes i els motoristes).
En 2019 (últim any amb dades consolidades) els usuaris vulnerables van suposar el 52% de les víctimes mortals en sinistres vials a Espanya. Una xifra que arriba al 82% a les ciutats.
ANESDOR considera necessari que les diferents administracions, de caràcter nacional, autonòmic i local, destinin recursos proporcionals.
Tots aquests col·lectius comparteixen el fet de ser víctimes a la majoria de les ocasions. En el cas dels motoristes, dos de cada tres accidents que els afecten en ciutat tenen com a responsable un altre vehicle. Són necessàries campanyes de conscienciació social i que les ciutats desenvolupen plans específics de seguretat viària per protegir els motoristes.
Cada vegada més motos
Un dels principals efectes que està tenint la transformació de la mobilitat és que s'està produint un downsizing en els vehicles. Creixen diferents tipus de vehicles i entre aquests la moto.
Cada vegada més ciutadans es desplacen amb moto pels seus avantatges en la mobilitat. Augmenta l'ús de la moto en l'àmbit empresarial (serveis de paqueteria, delivery de menjar, petits autònoms etc)
La moto també creix com a mitjà d'oci. Espanya té una tradició històrica a nivell empresarial, social i esportiu. En els últims anys creix el mototurisme tant de cap de setmana com de períodes més llargs.