Permís per Punts
Tota la informació des del teu navegador

Selecciona el teu idioma CASTELLÀCASTELLÀCATALÀCATALÀ
  • Ets a:Inici
  • Notícies
  • S'autoritza la circulació de conjunts articulats de 25,25 metres de longitud i una massa màxima de 60 tones

S'autoritza la circulació de conjunts articulats de 25,25 metres de longitud i una massa màxima de 60 tones

Comparteix a la teva xarxa social preferida:

S'autoritza la circulació de conjunts articulats de 25,25 metres de longitud i una massa màxima de 60 tones

Sent Espanya el segon constructor europeu d'automòbils, les necessitats logístiques de les fàbriques i proveïdors són considerables, i el transport ferroviari no és tan eficaç com seria desitjable.

Segons ANFAC, l'ús d'aquests conjunts articulats de grans dimensions reduiran el preu de la tona transportada per quilòmetre en un 22% i fins a 700 milions d'estalvi per a l'economia espanyola. Segons la mateixa font, produiran un menor desgast en la xarxa viària.

Aquests mastodonts de la carretera suposen una reducció d'emissions, ja que dos megacamiones de 25,25 metres poden transportar la mateixa mercaderia que tres camions convencionals, i ens estalviem el moure una tercera cap tractor. D'altra banda, hi ha un conductor menys al de pagar sou i dietes.

Per a la patronal dels fabricants, aquests vehicles són tot avantatges. La normativa, publicada al BOE, especifica que "Es podrà autoritzar per l'òrgan competent en matèria de trànsit, previ informe vinculant del titular de via, la circulació de conjunts de vehicles en configuració euro-modular ..."

En altres paraules, no circularan per qualsevol lloc, sinó on s'autoritzi, fonamentalment autopistes i autovies, i amb un informe favorable. Encara augmenten puntualment el risc per als usuaris de la via, suprimeixen poc a poc el nombre de camions en circulació, de manera que una cosa pot compensar l'altra.

Per fer-nos una idea de quant són 60 tones, un Boeing 737-300, que mesura 32,18 metres, transporta 58 tones, però amb un consum de combustible per tona i quilòmetre molt superior. A més, no són tan grans, la categoria inferior d'un road train australià és de 26,6-27,5 metres.

Desavantatges, haver-n'hi, n'hi ha. Un megacamión de 60 tones és un problema molt seriós com hagi de frenar en una emergència, perquè acumula una barbaritat d'energia cinètica. A més, les infraestructures limiten molt la seva mobilitat, i necessiten el suport de vehicles més petits en plataformes logístiques.

Segons ANFAC, el sector de l'automòbil s'estalviarà 110 milions d'euros a l'any, augmentant per tant la nostra competitivitat. Aquesta solució és més ràpida que esperar que Renfe Mercaderies es torni més eficient i es completin els corredors per a aquest tipus de trens, perquè siguin més ràpids i econòmics.

BOE
Més informació aquí

Comparteix a la teva xarxa social preferida:

Cercador ràpid

Localitza el curs que millor s'adapti a les teves necessitats filtrant per centre, tipus de curs o data d'inici.
Per centre:Llistar els centres que imparteixen cursos de punts
Per tipus de curs:
Per data de curs:

La UTE FAC-CNAE està formada per la Federació d'Autoescoles de Catalunya juntament amb la Confederació Nacional d'Autoescoles.
UTE FAC-CNAE
C/ Mineria, 62-64, baixos
08038 Barcelona
Tel. 900 10 20 88
permisperpunts@recuperapunts.cat