Permís per Punts
Tota la informació des del teu navegador

Selecciona el teu idioma CASTELLÀCASTELLÀCATALÀCATALÀ

Què és el WLTP?

Comparteix a la teva xarxa social preferida:

 

La segona meitat de l'any 2018 i sobretot el proper any 2019 pot ser etapes molt convulses per als fabricants d'automòbils. ¿La raó? L'arribada del WLTP, unes sigles que ho canviaran tot.


I, què és el WLTP? Doncs és una nova normativa per mesurar les emissions i els consums dels cotxes. Una nova normativa que, entra en vigor l'1 de setembre, i que provocarà bastant incertesa al sector. Analitzem les raons aquí:

Menys vendes de cotxes el 2019 pel WLTP

És una de les possibilitats que s'estudien les principals associacions del sector, com Anfac. En concret, aquesta organització parla que el volum de comercialitzacions podria caure entre el 7 i el 10% el proper any.

Per què es vendrien menys cotxes

Principalment perquè els cotxes pujaran de preu. Aquesta nova normativa WLTP és més exhaustiva amb els consums, ja que les proves són més elaborades. Això ha fet que el consum mitjà homologat augmenti i amb això les emissions mitjanes de CO2. Tot això es tradueix en el fet que alguns cotxes que estaven per sota dels 120 grams de CO2y, per tant, no pagaven impost de matriculació, ara sí que ho hauran de pagar, el que repercutirà en el preu.

Recordem aquí quins són els trams actuals segons l'impost de matriculació:

• 0% per a emissions menors o iguals a 120 gr / km de CO2
• 4,75% per a emissions majors a 120 i menors a 160 gr / km de CO2
• 9,75% per a emissions majors o iguals de 160 i menors de 200 gr / km CO2
• 14,75% per a emissions majors o iguals a 200 gr / km CO2.

Més endavant tot es complicarà encara més amb l'arribada del control de les emissions en marxa.

Es fabricaran menys cotxes

En haver menys demanda, les fàbriques s'hauran de reajustar. Anfac assenyalen que la producció es podria veure afectada fins a un 5%. Les fàbriques nacionals, per tant, disminuirien la producció, cosa que, al seu torn, repercutiria en l'ocupació.

Augmentaran les matriculacions tàctiques o automatriculacions

És un altre dels escenaris possibles amb l'arribada del WLTP. Segons alguns dirigents de companyies, com Emilio Herrera de Kia, és més que probable que augmentin les matriculacions tàctiques o automatriculacions al mes d'agost per avançar-se així a l'arribada del WLTP al setembre.

Només es podran homologar cotxes 'WLTP'

A partir de l'1 de setembre les marques només podran homologar amb el cicle NEDC un volum màxim del 10% del total de les vendes de l'any passat.

Com s'arreglaria aquesta situació

Les principals associacions com Anfac demanen un canvi en l'impost de matriculació. Des d'aquesta organització demanen un impost verd i orientat a l'ús. Si ho aconsegueix s'unificarien l'impost de matriculació (que ingressen comunitats autònomes) i el de circulació (que ingressen els ajuntaments) en una única taxa impositiva, que, a més, estigués vinculada al CO2 i l'ús i no a la compra.

Quins avantatges portaria la creació d'aquest nou impost

Doncs principalment que molts usuaris optarien també per renovar els seus cotxes, ja que a Espanya el parc automobilístic té una edat mitjana que supera els 12 anys.

I el Govern ... què diu

Anfac assenyalen que aquest nou Govern té predisposició però també adverteixen que el temps que queda és molt just per canviar la normativa. "Espanya és un país competitiu però estem vivint un canvi en el sector i no sabem el que passarà en el futur, per la qual cosa cal avançar-", assenyalen des Anfac.

www.cocheando.com

 

 

Comparteix a la teva xarxa social preferida:

Cercador ràpid

Localitza el curs que millor s'adapti a les teves necessitats filtrant per centre, tipus de curs o data d'inici.
Per centre:Llistar els centres que imparteixen cursos de punts
Per tipus de curs:
Per data de curs:

La UTE FAC-CNAE està formada per la Federació d'Autoescoles de Catalunya juntament amb la Confederació Nacional d'Autoescoles.
UTE FAC-CNAE
C/ Mineria, 62-64, baixos
08038 Barcelona
Tel. 900 10 20 88
permisperpunts@recuperapunts.cat