Permís per Punts
Tota la informació des del teu navegador

Selecciona el teu idioma CASTELLÀCASTELLÀCATALÀCATALÀ
  • Ets a:Inici
  • Notícies
  • Pont de Tots Sants sense víctimes mortals a les carreteres catalanes

Pont de Tots Sants sense víctimes mortals a les carreteres catalanes

Comparteix a la teva xarxa social preferida:
El retorn del pont de novembre ha estat esgraonat, tot i que s’han registrat algunes retencions a la C-16, AP-7 nord i sud, C-55 i A-2 
 
El Servei Català de Trànsit (SCT) informa que des de les 15.00 h de divendres 28 d’octubre, quan va començar el dispositiu especial del pont de Tots Sants, fins a les 20 h d’avui dimarts 1 de novembre, no s’ha registrat cap víctima mortal a la xarxa viària interurbana de Catalunya. En el mateix període festiu de l’any passat hi van haver 4 morts per accident de trànsit a les carreteres catalanes.
 
Pel que fa a la mobilitat de retorn, des de les 12 h d’avui fins a les 20 h han tornat a l’àrea metropolitana de Barcelona 175.000 vehicles, un 66,6% dels 265.000 previstos fins avui a les 24.00 h. Molts conductors han avançat el retorn i això ha permès que l’operació tornada del pont de novembre hagi estat esgraonada, poc complicada viàriament i que s’hagin registrat menys congestions que un cap de setmana habitual d’aquesta època de l’any.
 
Tot i això hi ha hagut retencions de retorn, les més importants s’han concentrat aquesta tarda entre les 18.00 i les 19.00 h a la C-16 amb 6 km a Cercs i 7 km a Berga, i a l’AP-7 nord amb 5 km a Santa Maria de Palautordera i 5 km a Montornès, i el tram sud amb retencions a Banyeres, Castellet i Castellbisbal. També hi ha hagut congestió a la C-55 a Castellgalí i a l’A-2 a Esparreguera. Convé destacar que el factor retenció ha estat un 11% inferior al del 2021 i un 23% per sota del registrat a l’operació especial de Tots Sants del 2016, quan va coincidir de la mateixa manera al calendari.
 
Quant a les mesures habilitades amb l’objectiu de reduir les congestions i millorar al màxim la fluïdesa, s'han instal·lat i obert els carrils addicionals de l’AP-7 nord (entre sant Celoni i Montornès) i sud (entre Vilafranca i Molins de Rei), els quals han ajudat a reduir les retencions de l’autopista.  També s’han instal·lat altres mesures de regulació de la mobilitat a la C-16 a Berga i Cercs, a la C-17 a Ripoll, a la C-55 a Castellgalí i el carril bus-VAO de C-58 s’ha obert a tots els vehicles d’entrada a Barcelona. En els trams dels carrils addicionals a l’autopista AP-7 els camions han tingut aquestes limitacions: obligatorietat de circular pel carril dret de la via, prohibició de realitzar avançaments i circular màxim a 80 km/h, fins a les 22.00 hores.
 
Pel que fa l’operació sortida del pont, va ser complicada divendres a la tarda principalment a les rondes de Barcelona, amb 35 km de retenció acumulada durant tota la tarda, i també a l’AP-7 per un accident a Mollet del Vallès. Dissabte, diversos accidents i avaries van dificultar la circulació, a més d’haver-hi retencions de mobilitat a la C-17, C-16, C-14 i N-145. Convé destacar que es va registrar un pic de retencions de 118 km a tota la xarxa viària.
Comparteix a la teva xarxa social preferida:

Cercador ràpid

Localitza el curs que millor s'adapti a les teves necessitats filtrant per centre, tipus de curs o data d'inici.
Per centre:Llistar els centres que imparteixen cursos de punts
Per tipus de curs:
Per data de curs:

La UTE FAC-CNAE està formada per la Federació d'Autoescoles de Catalunya juntament amb la Confederació Nacional d'Autoescoles.
UTE FAC-CNAE
C/ Mineria, 62-64, baixos
08038 Barcelona
Tel. 900 10 20 88
permisperpunts@recuperapunts.cat