Permís per Punts
Tota la informació des del teu navegador

Selecciona el teu idioma CASTELLÀCASTELLÀCATALÀCATALÀ
  • Ets a:Inici
  • Notícies
  • PONS SEGURETAT VIAL I ANESDOR PRESENTEN 10 MESURES PER MILLORAR LA SEGURETAT EN MOTO

PONS SEGURETAT VIAL I ANESDOR PRESENTEN 10 MESURES PER MILLORAR LA SEGURETAT EN MOTO

Comparteix a la teva xarxa social preferida:


L'any 2016, el parc de motos va suposar ja el 15,2% del total però la representativitat de víctimes mortals ha crescut fins al 22%. Aquest any, 397 motoristes van perdre la vida en accidents de motocicleta i ciclomotor, un 3% més que l'any anterior.

PONS i ANESDOR reclamen més atenció i recursos per assolir mitjanes de protecció en línia amb la representativitat de les seves víctimes, així com la implantació d'una Llei de vulnerables i el desenvolupament d'un Certificat de Qualitat que acrediti a escoles i formadors.

El pilot de Moto GP, Pol Espargaró, ha brindat el seu suport a aquestes propostes a través d'un vídeo, en el qual recalca la necessitat de traslladar la seguretat dels circuits a les carreteres i el compromís de tot el sector amb la millora de la seguretat viària dels motoristes.


 
PONS seguretat viària, empresa líder en consultoria estratègica pública i privada de mobilitat, i ANESDOR, entitat que representa al 96% del mercat de les Dues Rodes a Espanya, han presentat una bateria de deu mesures urgents de caràcter normatiu, legislatiu, formatiu i de sensibilització adreçades a les administracions públiques vinculades a la seguretat viària amb l'objectiu de millorar la seguretat dels desplaçaments en moto.

Només a l'any 2016, 397 motoristes van perdre la vida en accidents de motocicleta i ciclomotor, un 3% més que l'any anterior. Les ciutats, per la seva banda, concentren el 55% dels motociclistes ferits greus i segons dades de la DGT, el risc de morir en un accident de trànsit és 17 vegades més gran que en automòbil.

La presentació del decàleg de mesures va tenir lloc a la seu de la Fundació PONS en el marc de la Jornada "La moto en la mobilitat del segle XXI", una trobada que va comptar amb la participació d'experts de la Direcció General de Trànsit (DGT) així com d'altres organismes de referència en l'àmbit de la mobilitat i seguretat viària com el Banc Mundial, CAF, Posa-li Fre, Luike Iberoamericana de Revistes i l'Associació Mútua Motera.

L'obertura de la jornada va correspondre al patró de la Fundació PONS, Pere Navarro, que després de donar la benvinguda als assistents va assegurar que les motos "són una realitat que cal saber gestionar sobretot tenint en compte que com menys cotxes vulguem tenir en la nostra ciutat, més vehicles de dues rodes haurem d'ordenar adequadament ".

A continuació, va intervenir el president de la Comissió de Seguretat Viària al Congrés, Teófilo de Luis Rodríguez, al costat del president de ANESDOR, César Rojo, els quals van precedir la intervenció del director general de Trànsit, Gregorio Serrano. El màxim responsable de la DGT va aprofitar per assenyalar algunes propostes que es duran a terme per evitar els accidents entre les que es troben l'educació, la formació, la conscienciació, millorar les vies i els vehicles. Així mateix, va anunciar que posaran en marxa mesures per incrementar la seguretat viària dels motoristes, entre les quals destaca la creació d'un projecte INVIVE per a motos senyalitzant d'una manera complementària informació més detallada sobre el traçat i estat de les vies més perilloses per els conductors de motos.

Amb vuit ponències i una taula rodona, la jornada va abordar de forma global els múltiples reptes a què s'enfronta aquest particular mitjà de transport, la seva situació actual i les perspectives de futur, tant des de l'àmbit de la indústria com des del de la seguretat viària, el pla normatiu, la visió internacional, l'estat actual de la formació, la planificació urbanística i la convivència de la moto amb altres mitjans de transport, el paper dels mitjans de comunicació, la gestió de la revolució del comerç electrònic a el sector i la visió dels propis usuaris així com del conductor professional.

Des ANESDOR, el seu secretari general, José María Riaño, ha assenyalat que "la col·laboració entre les marques, l'Administració i entitats del sector Dues Rodes és clau per incrementar la seguretat viària dels motoristes". En aquest context, sobre el decàleg presentat per la Fundació Pons i ANESDOR, Riaño ha indicat que "millorar la qualitat de la formació dels usuaris de moto és una de les nostres prioritats. Per això, promovem el desenvolupament d'un Certificat de Qualitat que permeti a l'Administració acreditar els cursos de formació i, en paral·lel, promogui aquest tipus de formació avançada entre els motoristes ".

Per la seva banda Ramon Ledesma, assessor de PONS seguretat viària, ha assenyalat que "malgrat que aquests últims anys la xifra de 1.700 morts es manté estable, la seva distribució interna va canviant. L'any 2012 el percentatge de grans vulnerables -vianants, ciclistes i motoristas- ocupava el 42%. En any 2015, era ja el 49%. I, previsiblement, aquest any que superi el 50%. Per Ledesma, "Espanya necessita una nova Llei de vulnerables que protegeixi aquest col·lectiu i contempli un nou règim i control de velocitats, un nou sistema prioritats, de preferències de pas i de construcció de les seves infraestructures ", va concloure el responsable de la consultora.El decàleg de propostes, full de ruta per impulsar el sector des de l'Administració i el sector Presentat per l'actual patró de la Fundació PONS i exdirector general de Trànsit, Pere Navarro, el decàleg de propostes recull en un document les deu principals àrees d'actuació i mesures concretes que, al voltant de la realitat de la moto a Espanya i d'acord a l'anàlisi de ANESDOR i PONS seguretat viària, haurien de ser tingudes en compte per les organismes públics i privats vinculats a l'àmbit de la seguretat viària al nostre país.

En aquest sentit, els organitzadors reclamen com a primera mesura que els organismes dedicats a la seguretat viària reconeguin a la moto la importància que té i mereix i dediquin una proporció de temps i pressupost equivalent a la representativitat de les seves víctimes en el trànsit, que actualment està en el 22% .També es reclama que es procedeixi a la revisió i actualització del Pla Estratègic de Seguretat Viària per a les motocicletes, per adequar-lo a les noves circumstàncies de la moto.

Així mateix, ANESDOR i PONS seguretat viària reclamen un model de Pla de Seguretat Viària urbana que faciliti la seva aplicació pràctica en l'àmbit municipal.En el plànol normatiu, i d'acord a l'Organització de les Nacions Unides (ONU) que defineix els motoristes com usuaris vulnerables, el decàleg recomana el desenvolupament d'una Llei d'usuaris vulnerables per fer un seguiment especial per fer front als seus problemes i necessitats, al costat de vianants i ciclistes. En aquest sentit, la normativa ha de posar l'accent en la promoció i extensió de les polítiques de trànsit calmat o "zones 30" per la seva significativa incidència en la seguretat dels motociclistes, així com en l'increment de zones d'aparcament i ordenació normativa que estableixi criteris objectius per garantir que es dedica una proporció de la superfície disponible equivalent a la quota del parc de vehicles que representa la moto.La importància de l'equipament adequat per minimitzar les lesions en cas d'accident va ser un dels temes tractats a la Jornada. Així, ANESDOR i PONS recomanen obrir el debat sobre l'obligació de l'ús de guants en els desplaçaments per carretera.

La formació i les campanyes de seguretat viària específiques per a la moto són qüestions clau en la bateria de propostes presentades. Així, ANESDOR i PONS Seguretat Vialrecomiendan una revisió integral de la política de formació viària que afavoreixi el reciclatge continu de les persones en hàbits de conducció segura amb moto.

Amb mesures com la introducció de la seguretat viària en el cicle escolar, el decàleg contempla una sèrie d'incentius vinculats a l'aprofitament de cursos de conducció segura, com que els cursos de conducció segura tinguin previstos l'assignació de 3 punts al carnet de conduir. les propostes també contemplen altres mesures incentivadores com l'obtenció de beneficis i / o descomptes en la compra del vehicle o l'assegurança així com la distinció mitjançant anotació en el Registre de conductors per a aquells conductors que hagin cursat formació certificada.

En conseqüència, ambdues entitats aposten pel desenvolupament d'un Certificat de Qualitat mitjançant el qual l'Administració acrediti el rigor de les Escoles i la qualitat dels cursos de formació.En l'àmbit professional, la formació en seguretat viària de la moto ha d'estar inclosa en els plans de prevenció de riscos laborals, de manera que segons les conclusions de la jornada "cal gestionar davant la Fundació Estatal per a la formació en l'Ocupació (FUNDAE) la inclusió en el seu catàleg de formació contínua subvencionada" .

Finalment, i segons va recordar Pere Navarro, "en seguretat viària hem passat de preocupar de l'automòbil a parlar de les bicicletes i ens hem oblidat de les motos que estan sent un dels grans protagonistes de la mobilitat a les nostres ciutats" .


ANESDOR
Comparteix a la teva xarxa social preferida:

Cercador ràpid

Localitza el curs que millor s'adapti a les teves necessitats filtrant per centre, tipus de curs o data d'inici.
Per centre:Llistar els centres que imparteixen cursos de punts
Per tipus de curs:
Per data de curs:

La UTE FAC-CNAE està formada per la Federació d'Autoescoles de Catalunya juntament amb la Confederació Nacional d'Autoescoles.
UTE FAC-CNAE
C/ Mineria, 62-64, baixos
08038 Barcelona
Tel. 900 10 20 88
permisperpunts@recuperapunts.cat