Noves normes de seguretat de vehicles de la UE essencials per reduir la mortalitat infantil a la carretera
dimecres, 4 / abril / 2018
Comparteix a la teva xarxa social preferida:
Noves normes de seguretat de vehicles de la UE essencials per reduir la mortalitat de la carretera infantil
Més de 8.000 nens de 0 a 14 anys han mort en col.lisions de trànsit a la carretera durant els últims deu anys a la Unió Europea. La meitat dels nens morts viatjaven en cotxes, un terç estava caminant i un 13% estava en bicicleta, segons un informe publicat avui pel Consell Europeu de Seguretat del Transport (ETSC).
Una de cada 13 defuncions infantils a la Unió Europea es produeixen com a conseqüència d'una col · lisió .
Es preveu que la Comissió Europea anunciï una actualització a llarg termini de les normes de seguretat dels vehicles el 2 de maig de 2018, gairebé una dècada des de l'última actualització. Actualment, la UE està preparant una estratègia de seguretat viària per als pròxims deu anys.
L'ETSC diu que les mesures que poden reduir l'excés de velocitat són fonamentals per prevenir la mort de més nens i demana a la UE que exigeixi tecnologies de seguretat per a vehicles com ara l'Assistència Intel·ligent de Velocitat (ISA) i la Frenada d'Emergència Automàtica (AEB) que detectin vianants i ciclistes Estigui equipat de sèrie en tots els cotxes nous.
Antonio Avenoso, director executiu d'ETSC, va dir:
"Les tecnologies de seguretat de vehicles intel·ligents, rendibles i provades, com ara la frenada automàtica d'emergència i l'assistència intel·ligent de velocitat, poden ser tan importants per salvar les vides dels nens com el cinturó de seguretat. Però el canvi real només apareixerà quan, igual que amb els cinturons de seguretat, aquestes tecnologies s'adapten a tots els cotxes de manera estàndard, no com a opcional extra en uns quants selectes.
"No passa un dia sense un polític o un fabricant d'automòbils que promet que els automòbils autònoms solucionaran el problema de la seguretat viària. Però si aquest dia arriba, trigarà dècades. El 2030 potser ja hi hagi uns pocs milions de cotxes automatitzats a les carreteres mundials, en comparació amb més de mil milions d'altres vehicles, molts dels quals seran els que abandonen les fàbriques aquest any. Hi ha un greu risc que els governs ignoren els enormes beneficis de seguretat que es poden aconseguir instal·lant avui tecnologies d'assistència provada de conductors ".
L'informe també mostra que els seients secundaris absents, inapropiats o incorrecte, segueixen sent un problema important a tota la UE. Segons l'Organització Mundial de la Salut, les cadiretes dels nens instal·lades i utilitzades correctament redueixen fins a un 80% la probabilitat d'una mort per carretera. L'ETSC demana una millor educació, més compliment i una reducció de l'IVA en els seients secundaris, permesa sota la legislació de la UE, però fins ara només es van posar en marxa per Croàcia, Xipre, Polònia, Portugal i el Regne Unit.
L'ETSC demana també als Estats membres de la UE que introdueixin zones de 30 km / h / 20 mph fortament vigilades en zones amb elevats nivells de caminades i ciclisme, i al voltant de les escoles.
Les dades mostren que Suècia té la taxa més baixa de morts per carretera infantil a la Unió Europea. A l'altre extrem de l'espectre, els nens a Romania tenen set vegades més probabilitats de morir en una col.lisió de carreteres.
Alguns països de la Unió Europea també han reduït les morts mortals a les carreteres infantils més ràpidament que altres morts a la carretera durant l'última dècada, incloses Hongria, Croàcia, Grècia, Portugal, Holanda, Espanya i el Regne Unit en particular.
Mortalitat infantil per milió de població infantil. Nombre mitjà per a 2014-2016 o els últims tres anys disponibles. * NL, RO, Regne Unit - Dades 2013-2015; * IE - dades provisionals per 2015-2016; * FI - dades provisionals de 2016. SK queda exclòs de la mitjana de la UE a causa de dades insuficients.
ETSCComparteix a la teva xarxa social preferida: