Nous models de semàfors que faciliten les reparacions i milloren el trànsit
divendres, 29 / maig / 2015
Comparteix a la teva xarxa social preferida: Investigadors dels departaments d'Òptica i Enginyeria Civil de la Universitat de Granada han dissenyat i patentat un nou model de semàfors basats en tecnologia led, minilents i fibres òptiques. A més, aquests semàfors incorporen els llums a la base, el que permetrà facilitar les reparacions tècniques i millorarà la seguretat viària, ja que no es necessitarà tallar el trànsit.
Avui en dia, quan hi ha una avaria tècnica en un semàfor s'ha d'emprar a diversos operaris amb maquinària adequada, com són les grues, per a la seva reparació. A més, agents de la policia han d'intervenir per tallar el trànsit, tant en les vies urbanes com interurbanes, incrementant el risc d'accidents.
Francisco Pérez-Ocón, autor principal de la investigació, apunta
"Aquesta situació crea un perill per a l'operari, retencions en el trànsit, perill per als conductors i els vianants, sense comptar el cost econòmic que comporta per a les arques municipals per estar realitzant treballs de perillositat".
Gràcies a la innovació dels granadins només es necessitarà un operari per a qualsevol tipus de reparació. La seva font lluminosa, en estar a la base, es podrà arreglar des del nivell de carrer, de manera que no es necessitarà ni agents de circulació ni grues.
Les minilents concentren la llum dels led a l'entrada de la fibra òptica i aquesta puja la llum fins al cap semafòric situat a la part superior. La fibra òptica, a més, és molt resistent a fenòmens naturals, de manera que es necessitaran fer menys reparacions al cap del temps.
L'equip d'investigadors de la UGR detallen que
"Una correcta senyalització contribueix a minimitzar l'error humà i aconseguir un trànsit més fluid agilitzant el trànsit, la qual cosa redueix la possibilitat d'accidents".
Comparteix a la teva xarxa social preferida: