Permís per Punts
Tota la informació des del teu navegador

Selecciona el teu idioma CASTELLÀCASTELLÀCATALÀCATALÀ

MOTO I CONGESTIÓ URBANA

divendres, 26 / agost / 2016
Comparteix a la teva xarxa social preferida:

Durant els últims mesos, es nota un increment de la mobilitat que molts experts indiquen que es deu a una lleugera recuperació econòmica. Les dades estadístiques ens confirmen que, a millor situació econòmica, apareixen de nou els fantasmes d'un excés de mobilitat urbana.

Però durant les etapes de crisi, els aspectes de millora de la mobilitat i transport s'aparquen, i els gestors de les administracions s'obliden de les conseqüències negatives d'una mobilitat no sostenible i no avancem cap a una nova mobilitat urbana del matí.

Però també és normal que quan es parli de mobilitat apareguin els efectes negatius de caràcter ambiental que comporta aquesta poca planificació. Un dels problemes que produeix la manca de planificació i el canvi de costums són les congestions urbanes.

La congestió a vegades s'oblida i se centra en un debat entre cotxe i transport públic, però ara que estem davant el segle de la mobilitat a la demanda i la proliferació de modes de transport més eficients, no podem amagar que aquest binomi s'ha de trencar .

L'aparició dels vehicles de dues rodes sembla que és una bona solució a la mobilitat urbana. Però la possible solució que donen alguns experts només se centra en vehicles sense motor, oblidant que les motos i, millor dir les motos amb característiques urbanes, estan demostrant que a més de ser una solució de mobilitat urbana, estan evolucionant i donant als ciutadans alternatives que altres vehicles motoritzats no tenen.

Aquesta posi de modernitat, centrada únicament en les bicicletes, oculta una realitat social i és el que demanda el ciutadà per comoditat, rapidesa i costos. Tota aquesta reflexió ha de ser realista i partir de la premissa que a les ciutats hi ha d'haver un transport col·lectiu, però també una mobilitat i un transport individual.

Segons últimes dades de ANESDOR, la matriculació del sector de scooter va en augment i ja són més del 60% de les matriculacions totals. És una dada a reflexionar i que marca una tendència a la voluntat dels usuaris sobre un determinat mode de transport.

Font ANESDOR

Comparteix a la teva xarxa social preferida:

Cercador ràpid

Localitza el curs que millor s'adapti a les teves necessitats filtrant per centre, tipus de curs o data d'inici.
Per centre:Llistar els centres que imparteixen cursos de punts
Per tipus de curs:
Per data de curs:

La UTE FAC-CNAE està formada per la Federació d'Autoescoles de Catalunya juntament amb la Confederació Nacional d'Autoescoles.
UTE FAC-CNAE
C/ Mineria, 62-64, baixos
08038 Barcelona
Tel. 900 10 20 88
permisperpunts@recuperapunts.cat