Permís per Punts
Tota la informació des del teu navegador

Selecciona el teu idioma CASTELLÀCASTELLÀCATALÀCATALÀ
  • Ets a:Inici
  • Notícies
  • Mercedes-Benz Future Bus: un autobús autónom a Amsterdam

Mercedes-Benz Future Bus: un autobús autónom a Amsterdam

Comparteix a la teva xarxa social preferida:


Dos anys després de presentar el seu projecte de camió autònom Future Truck 2025, Daimler ha posat a prova a la ciutat d'Amsterdam i en tràfic obert el seu futur autobús pilotat, el Mercedes-Benz Future Bus, capaç de circular per si mateix en àmbit urbà fins una velocitat de 70 km / h, gràcies al denominat sistema CityPilot.

L'autobús en qüestió ha recorregut 20 quilòmetres al llarg d'un tram habilitat (Schiphol-Haarlem) per al sistema d'autobús de trànsit ràpid de la ciutat o BRT, fent les parades corresponents, respectant les normes de trànsit i recollint viatgers al seu pas . A bord hi viatjava un conductor, monitoritzant les accions de l'autobús, però no va haver de fer ús de la direcció, l'accelerador ni els frens en cap ocasió.

L'autobús, de 12 metres de llarg i basat en un Citaro i que amb disseny exterior i interior molt propi-, és capaç d'aturar-se davant obstacles, vianants o trànsit, així com en semàfors i fins i tot pot passar per túnels, i per descomptat el tancament i obertura de portes per a pujada i baixada de viatgers es realitza de forma automàtica.

El sistema fa ús de radars de curt i llarg abast, gairebé una dotzena de càmeres i un sistema de localització GPS, tecnologies similars a les que porten els models més avançats de la casa, com el Mercedes-Benz Classe I o el citat camió autònom en la idea es basa aquest autobús. A més, el vehicle està connectat a les infraestructures mitjançant Wi-Fi i és capaç de conèixer l'estat dels semàfors i aprofitar-se de saber quan es posaran en vermell o si estaran en verd al seu pas.

Per si fos poc, Daimler assegura que la suavitat de conducció del sistema permet un viatge còmode per als viatgers, suposa un estalvi de combustible i per tant menys emissions nocives, i també facilita un menor desgast de components, com pastilles de fre, per exemple .

El projecte contempla que pugui haver-hi un conductor en el vehicle per fer trajectes interurbans, per exemple, però que pugui activar el CityPilot en arribar a una ruta compatible amb la conducció autònoma perquè l'autobús prengui el control.

De moment és un prototip però no sembla desgavellat que en un futur proper tinguem entre nosaltres autobusos pilotats. Segons Daimler Busos, el primer pas cap al transport urbà automatitzat passa per tenir carrils especials i diferenciats, com els del BRT.

font Motorpasión

Comparteix a la teva xarxa social preferida:

Cercador ràpid

Localitza el curs que millor s'adapti a les teves necessitats filtrant per centre, tipus de curs o data d'inici.
Per centre:Llistar els centres que imparteixen cursos de punts
Per tipus de curs:
Per data de curs:

La UTE FAC-CNAE està formada per la Federació d'Autoescoles de Catalunya juntament amb la Confederació Nacional d'Autoescoles.
UTE FAC-CNAE
C/ Mineria, 62-64, baixos
08038 Barcelona
Tel. 900 10 20 88
permisperpunts@recuperapunts.cat