Les set lesions més habituals causades per un accident de trànsit
divendres, 13 / octubre / 2017
Comparteix a la teva xarxa social preferida:
Les lesions en el tors són les que més pateixen les víctimes a les carreteres espanyoles, tant les mortals com les que sobreviuen, i les de medul·la les menys freqüents, encara que no per això són menys greus.
La DGT ens sol oferir les lesions més freqüents en presentar les dades de sinistralitat de cada any. Encara que distingeix entre morts i supervivents, la veritat és que en un i altre cas solen coincidir i només varien en els percentatges d'en quina mesura són freqüents cada tipus de lesió.
Lesions en tors i tòrax
Aquí cal distingir entre el traumatisme toràcic, que pot suposar el trencament de grans vasos i afectació de la via aèria, i el traumatisme abdominal, que pot afectar els òrgans interns (principalment al fetge i la melsa).
CAL TENIR ESPECIAL CURA AMB LES LESIONS TANCADES
En qualsevol dels casos, cal tenir especial cura de les denominades lesions toràciques tancades, que no es manifesten exteriorment i són difícils de detectar.
També són freqüents les fractures de costelles si no es fa servir el cinturó de seguretat correctament.
lesió cerebral
Estem parlant principalment dels traumatismes cranioencefàlics (TCE), en els quals es produeixen pèrdues de la consciència i fractura cranial en el moment de l'accident. La gravetat d'aquest tipus de lesions varia entre la recuperació total després del període de recuperació, i l'estat vegetatiu del pacient.
Estan dins dels anomenats Danys Cerebrals Adquirits (DCA), perquè irrompen de manera sobtada en la vida de la víctima, i pot afectar la seva autonomia i la seva qualitat de vida.
Lesió en cap, coll i cara
Ens referim a rascades, abrasions i fractures (en els casos més greus) produïts principalment pels cops contra el quadre de comandament o el parabrisa del vehicle.
Altres conseqüències són les perforacions causades per algunes parts metàl·liques del vehicle, que poden comprometre artèries vitals o el mateix aparell respiratori.
Lesió en extremitats
Encara que són més freqüents les fissures o esquinços , genolls, etc., en accidents de gravetat són comuns també les fractures obertes i fins i tot les amputacions. Els motoristes són més propensos a patir més lesions de gravetat en extremitats.
En el procés de recuperació, també solen ser necessàries llargues sessions de rehabilitació i fisioteràpia.
Lesió a la columna vertebral
Les vèrtebres són de les grans perjudicades quan es produeix un accident de trànsit, sobretot en aquells que es produeixen per abast amb un altre vehicle. Entre les lesions més habituals es troba l'esquinç cervical (anomenat sovint fuetada cervical), produït per la flexió brusca del coll.
EL ESQUINÇ CERVICAL POT IMPLICAR ALTRES DANYS COM DOLORS DE CAP O MAREJOS
La recuperació sol ser lenta a causa de la delicadesa de les vèrtebres, i sol requerir immobilització i l'ús de collarí durant el procés.
També pot comportar altres danys com mals de cap, marejos, dolor cervical ... fins i tot alteracions en l'estat d'ànim.
Lesió en la medul·la espinal
Quan la lesió a la columna és especialment greu, poden produir danys a la medul·la espinal, sent les lesions internes i les fractures per impacte les causes més comuns.
LES LESIONS DE MEDUL·LA PODEN PRODUIR paraplegia, tetraplegia, HEMIPLEGIA ...
A diferència de les lesions pròpies en les vèrtebres, en aquest cas és el teixit nerviós el que es veu afectat. Com és aquest teixit nerviós l'encarregat de transmetre les ordres del cervell a les diferents parts del cos, podem trobar diferents graus de lesions depenent de la zona medul·lar afectada: paraplegia, tetraplegia, hemiplegia ...
En la recuperació, la rehabilitació amb fisioteràpia cobra una especial importància, no només per recuperar la mobilitat (que de vegades és irreversible) sinó també per evitar deformitats o problemes respiratoris
Motorpasión
Comparteix a la teva xarxa social preferida: