LES MATRICULACIONS DE MOTOS A ESPANYA augmenten un 8,9% FINS A LES 173.545 UNITATS AL 2018
dimecres, 23 / gener / 2019
Comparteix a la teva xarxa social preferida:
El mercat de les motocicletes és el que més creix, amb 158.086 unitats matriculades, un 14,3% més que el 2017.
ANESDOR reivindica el paper de la moto al nou escenari de mobilitat urbana.
ANESDOR, l'Associació Nacional d'Empreses del Sector de Dues Rodes, ha valorat avui les dades de matriculacions del sector dues rodes corresponents a l'exercici 2018.
En el conjunt de les dues rodes, motocicletes i ciclomotors, s'han matriculat 173.545 unitats el 2018; fet que suposa un augment d'un 8,9%, respecte l'any anterior. Durant 2018 el mercat ha recuperat el camí del creixement després de superar el canvi regulador Euro 4 per a motocicletes en 2017 que va comportar una retallada de les matriculacions molt acusat durant la primera part d'aquest any. Per aquest motiu, el creixement de les vendes en el primer semestre del 2018 ha estat més elevat que en la segona meitat de l'any.
Per mercats, les motocicletes, que representen més del 90% del total del mercat dues rodes, experimenten una pujada del 14,3% en 2018 amb 158.086 unitats matriculades i creixement en tots els tipus d'ús, segments i canals. Per tipus d'ús, les scooters són les motocicletes amb la major quota de mercat, amb un 58%, i registren el 2018 un creixement del 10% fins a les 92.016 unitats. Les motos viari augmenten un 19% fins a les 58.980 unitats i, per la seva banda, les de camp són les que més creixen amb 6.810 unitats matriculades el 2018 (25%) després d'experimentar importants caigudes en 2017.
Quant als segments de cilindrada, les motocicletes de fins a 125 cc són les que registren un major creixement: un 15,5% més que l'any anterior i 86170 unitats matriculades. Pel que fa a les motos de més de 125 cc també han tancat l'any en positiu, amb un increment del 12,9% fins a les 71.916 unitats.
En contraposició, els ciclomotors han experimentat un descens de les vendes en el 2018: un 26,4% respecte a 2017, amb 15.459 unitats matriculades. Aquesta caiguda, esperada pel sector, s'ha degut principalment a l'entrada en vigor de l'etapa Euro 4 per a ciclomotors a 2018 i l'efecte 'cap de sèrie Euro 3' que es va registrar el 2017 i va provocar un augment de les matriculacions per a aquest mercat. Pel que fa als tricicles i quadricicles (quads, ATV, UTV, etc.), s'han matriculat 6.741 unitats; fet que suposa un augment del 10,3% respecte a l'any anterior.
El secretari general de ANESDOR, José María Riaño, ha assenyalat que "el mercat ha recuperat la senda de creixement dels últims anys després de superar amb èxit la implantació de l'etapa Euro 4 per al mercat de motocicletes a 2017". En aquest sentit, Riaño ha destacat que, tot i això, "el creixement del 14,3% d'aquest mercat en 2018 ha estat també motivat perquè cada vegada més ciutadans trien la moto com a opció de mobilitat a la ciutat".
Així mateix, el secretari general de l'entitat ha puntualitzat que "aquesta tendència s'observa en l'increment del segment de motocicletes de fins a 125 cc, destinades especialment a un ús urbà, que suposen el 54% del mercat". En aquesta línia, Riaño recalca que "les pujades als canals de lloguer (49,5%) i empreses (19,7%) per a aquest mercat mostren també com fenòmens com el sharing o el delivery se serveixen de la moto per les seves nombroses avantatges de mobilitat a les ciutats ".
D'altra banda, el secretari general de ANESDOR ha apuntat que el descens del 26,4% del mercat dels ciclomotors, "es deu al canvi en la normativa europea d'emissions per a ciclomotors -etapa Euro 4-, però també a la reducció en l'oferta i en les marques per a aquest mercat a conseqüència d 'aquest canvi regulatori ".
Evolució del mercat el 2019
Pel que fa a les perspectives per 2019, ANESDOR preveu un creixement del 3% per al mercat de les dues rodes i estima que les matriculacions puguin assolir les 178.700 unitats. En aquest context, es preveu que les motocicletes experimentin un creixement del 3,5%, amb 163.600 unitats matriculades. Quant als ciclomotors, s'estima que experimentin un descens del 2,3% fins a les 15.100 unitats.
Sobre aquestes estimacions, Riaño ha assenyalat que "pesar que les previsions econòmiques són una mica més moderades, el 2019 el mercat dels vehicles lleugers continuarà en el seu camí actual de creixement de manera estable".
La moto en la mobilitat urbana
Al fil de la presentació d'aquestes dades, des de l'entitat han volgut ressaltar la contribució positiva de la motocicleta a la mobilitat i la seva rellevància en el nou mix de transports que s'està desenvolupant a les grans ciutats. Així, des ANESDOR fan èmfasi que, en termes de mobilitat les motos no es poden equiparar als vehicles de quatre rodes motoritzats.
Sobre les noves formes de mobilitat urbana, el portaveu de ANESDOR ha reclamat una regulació equivalent per a tots els vehicles que ofereixin unes mateixes prestacions. "Actualment el ciclomotor es troba en un greuge comparatiu, ja que se li exigeixen uns requisits d'edat d'accés, segur de circulació o equipament reglamentari que no es demanen a altres modes de transport com les bicicletes elèctriques o els vehicles de mobilitat personal, que arriben unes velocitats similars ".
ANESDOR
Comparteix a la teva xarxa social preferida: