LES MATRICULACIONS DE MOTOCICLETES A ESPANYA CREIXEN UN 28,6% AL FEBRER AMB 9.041 UNITATS MATRICULADES
dimecres, 14 / març / 2018
Comparteix a la teva xarxa social preferida:
En el que portem d'any, s'han matriculat 19.166 motocicletes: un 36,8% més que el 2017.
Amb 926 unitats matriculades en el mes de febrer, els ciclomotors experimenten un descens del 24,3%.
ANESDOR, l'Associació Nacional d'Empreses del Sector Dues Rodes, ha fet públiques les dades de matriculacions de motocicletes al mes de febrer i l'acumulat anual el 2018. Durant el mes passat, especialment fred i amb abundants precipitacions en el conjunt estatal, es s'han matriculat 9.041 motocicletes: un 28,6% més que en el mateix període de l'any anterior. Pel que fa a l'acumulat anual, al gener i febrer d'enguany s'han matriculat 19.166 motocicletes; fet que suposa un creixement del 36,8%, respecte al mateix període del 2017.
Per la seva banda, en el mercat dels ciclomotors s'han matriculat 926 unitats al febrer, fet que suposa un descens del 24,3%. En el que portem d'any, les vendes de ciclomotors ascendeixen a 2.489 unitats: un 2,4% menys que en el mateix període de l'any anterior. Quant als altres vehicles lleugers (tricicles, quadricicles lleugers i quadricicles pesats), al febrer s'han matriculat 168 tricicles, 193 quadricicles lleugers i 92 quadricicles pesants, sent els tricicles els que anoten el major creixement; un 115%.
El secretari general de ANESDOR, José María Riaño, ha assenyalat que "el mercat de motocicletes experimenta un fort creixement en l'inici d'any, ja que el mercat de les motocicletes ja s'ha recuperat del canvi en la normativa europea d'Emissions i la entrada en vigor de l'etapa Euro 4 ". Per contra, des de ANESDOR apunten que "el canvi de Normativa segueix latent en el mercat de ciclomotors que acusa un descens important en les vendes per l'efecte" cap de sèrie Euro 3 ", ha assenyalat Riaño.
Al fil d'aquestes dades, des de ANESDOR ha recordat la contribució de la motocicleta a la mobilitat urbana. "La moto contamina menys que altres vehicles motoritzats i afavoreix la reducció de les congestions de trànsit. Així, en ciutats com Madrid, si es substituís el 10% de vehicles motoritzats per motos, disminuiria un 40% el temps de retenció dels vehicles ", ha explicat Riaño. En aquest context, des de l'entitat reclamen a l'administració local que reconegui els seus avantatges i que fomenti el seu ús a través de polítiques inclusives en les diferents normatives de mobilitat dels ajuntaments espanyols, especialment en ciutats com Madrid i Barcelona.
El canal empreses, el que més creix en el mes de febrer
Pel que fa a les matriculacions de motocicletes per canals, tots experimenten creixement, sent el canal empreses què anota el major augment al febrer (38,1%) amb 1.227 unitats matriculades. Per la seva banda, les vendes a través del canal particulars augmenten un 27,1% fins a les 7.650 unitats. Pel que fa a les vendes de la cadena RAB (Rent a Bike), també anoten un creixement del 31,2% amb 164 unitats matriculades.
Augment del mercat elèctric
Pel que fa a les matriculacions de vehicles de dues rodes elèctrics, durant el mes de febrer s'han matriculat 35 motocicletes elèctriques, fet que suposa un creixement del 6,1%, i per la seva banda els ciclomotors lideren del creixement del segment elèctric amb un augment del 72,4% i 219 unitats matriculades. D'altra banda, durant el gener i febrer, es van matricular 102 motocicletes elèctriques, fet que suposa un creixement del 39,7%, mentre que els ciclomotors elèctrics van augmentar un 343% amb 891 unitats matriculades, representant el 35,8% del mercat total de ciclomotors.
ANESDOR
Comparteix a la teva xarxa social preferida: