Les característiques dels accidents de trànsit a l'estiu
dimecres, 5 / setembre / 2018
Comparteix a la teva xarxa social preferida:
L'alta densitat de cotxes contribueix a que hi hagi accidents
L'estiu és també, lamentablement, època d'accidents. El volum de vehicles augmenta, i això fa que sigui inevitable que es donin sinistres de tota mena que acaben amb la vida dels usuaris de les carreteres.
Per evitar un accident, el millor que podem fer és prendre el màxim de precaucions possibles, respectant senyals, distàncies de seguretat, i als altres conductors. També podem evitar a través del manteniment adequat del nostre vehicle, o estudiant com podem reaccionar davant diverses situacions (per exemple, si ens creuem un animal per carretera o si un cotxe ens ve de cara).
a l'estiu de 2017 hi va haver 207 accidents mortals
En el 2017, van morir 225 persones a les carreteres espanyoles durant els mesos d'estiu a un total de 207 accidents mortals, segons la Direcció General de Trànsit (DGT). Les circumstàncies en què van ocórrer aquests accidents de trànsit són variades, però demostren que l'estiu és una època on cal prendre el volant a consciència i sempre amb el màxim de mesures de seguretat.
No obstant això, alguna cosa que ens pot ajudar enormement és conèixer les característiques dels sinistres que van succeir a les carreteres espanyoles l'any passat, gràcies a les dades de la DGT. Així, podem conèixer en quines circumstàncies som més vulnerables per prendre les precaucions necessàries per a un viatge plàcid i segur.
El tipus d'accident
El tipus d'accident que més es va veure l'any passat va ser el de la sortida de la via d'un vehicle, concentrant fins al 39% d'ells, cosa que ens avisa que les distraccions són especialment perilloses al volant i que hem d'estar pendents del entorn tota l'estona que estiguem conduint.
En segona posició, es troben les col·lisions frontals (amb un 26% d'accidents) i, finalment, les col·lisions laterals i frontolaterals, amb un 12%.
El tipus de via
El tipus de via en què es concentren la majoria d'accidents són, sens dubte, les carreteres convencionals interurbanes, que són l'escenari el 79% dels sinistres. A les autovies es rebaixa al 15% i a les autopistes al 6%, de manera que aquest tipus de vies ràpides demostren ser les més segures.
L'hora del sinistre
Les dades demostren que els accidents estan repartits per diverses hores del dia, de manera que el 36% dels accidents el 2017 van tenir lloc entre les 7 i les 14 hores, el 30% entre les 14 i les 20 hores, i el 34% entre les 20 i les 7 hores. Així i tot, es pot constatar que les probabilitats d'accident augmenten en aquesta última franja, que és en la que es troben menys cotxes a la carretera.
El tipus de vehicle
La majoria de víctimes de 2017 circulaven en un turisme (el 48% d'elles) i una xifra menor ho feia en motocicleta (un 24%). D'altra banda, els vianants també són afectats pels accidents d'aquesta època de l'any, i concentren un 8% de les víctimes.
Per edats
L'edat dels morts demostra que, com més edat, més probabilitats tenim de perdre la vida a la carretera. Així, un 20% de les víctimes tenia entre 45 i 54 anys, la franja d'edat que més va patir durant 2017. Els segueix la franja de 35 a 44 amb un 19% de víctimes. En tercera posició, però, es troba aquella franja d'edat de 55 a 64 anys amb un 17%.
Les xifres disminueixen alguna cosa amb la població més jove. Els usuaris de 25 a 34 anys concentren el 15% de les víctimes i de 15 a 24 tan sols el 12%.
LA VANGUARDIA
Comparteix a la teva xarxa social preferida: