La xarxa viària de Catalunya es consolida com una de les cinc més segures de la Unió Europea
divendres, 6 / febrer / 2015
Comparteix a la teva xarxa social preferida:
El bon compliment del Pla de Seguretat Viària 2011-2013 ha permès reduir les víctimes mortals en accidents de trànsit en un 28,6%. Així ho determinava el Consell Executiu, després d'analitzar i comprovar les 28 línies estratègiques i les 76 accions que es van dur a terme per complir el Pla.
I no tan sols això, sinó l'anàlisi ha permès determinar que s'ha consolidat la tendència a la baixa d'accidents de trànsit a Catalunya, i la podem assenyalar com a una de les cinc ciutats més segures de la Unió Europea. També s'ha assolit l’objectiu fixat pel que fa a la disminució del nombre de morts a 30 dies. Ha estat la reducció més significativa que es produeix a les zones interurbanes.
El Pla de Seguretat Viària 2011-2013 ja té continuïtat amb el PSV 2014-2016 i amb el Pla Estratègic de Seguretat Viària 2014-2020. Es tracta d’un document transversal impulsat pel Servei Català de Trànsit, en què participen diverses entitats públiques i privades vinculades al món de la seguretat viària a través de la Comissió Catalana de Trànsit i Seguretat Viària. Els plans planifiquen cada 3 anys les mesures, accions i recursos necessaris per reduir la sinistralitat, especialment el nombre de morts i ferits greus amb seqüeles de per vida. Una vegada finalitza el període triennal planificat, el Servei Català de Trànsit realitza un seguiment de l'estat de compliment dels objectius plantejats i de l'estat d'execució de les diferents accions programades.
Els objectius fixats al PSV s'han complert, i són coherents amb l’objectiu del primer pla de seguretat viària de la Unió Europea 2000-2010 de reduir un 50% el nombre de víctimes mortals en aquest període. En el període 2000-2010, Catalunya va superar globalment els objectius de la UE, assolint una disminució del 57,2% de les víctimes mortals a 30 dies al conjunt de la xarxa viària catalana (60,9% de reducció en carretera, però 45,5% en xarxa urbana).
Recordem que el segon Pla de Seguretat Viària europeu 2010-2020 ha tornat a fixar com a objectiu reduir un 50% el nombre de víctimes mortals l'any 2020 respecte al 2010. Per al 2050, el repte és la visió de zero víctimes mortals i víctimes greus amb seqüeles de per vida, la qual cosa obliga a continuar treballant amb una major eficàcia sobre els factors de risc i a protegir més intensament els usuaris més vulnerables.
Comparteix a la teva xarxa social preferida: