LA SEGURETAT VIÀRIA TÉ GÈNERE? LES DONES SÓN MÉS PRUDENTS
dilluns, 14 / novembre / 2022
Comparteix a la teva xarxa social preferida:
A la jornada la seguretat viària té gènere? Organitzada per Faconauto Woman i Faconauto Seguretat Viària es va parlar daquest tema i es va arribar a la conclusió que les dones som més prudents. Ho analitzarem.
En una interessant Jornada convocada per Faconauto Woman i Faconauto Seguretat Viària i amb el suport de la Fundació Mapfre i Enterprise es va debatre sobre aquest tema. Les dones com a conductores han anat augmentant amb el pas dels anys, encara que tenen diferents hàbits de mobilitat i reflecteixen millors indicadors de comportament a l'hora de conduir.
Per no caure en les típiques afirmacions que hi ha més homes conductors que dones, cal destacar, segons va assenyalar Jesús Monclús, director de l'Àrea de Prevenció i Seguretat Viària de la Fundació Mapfre, i utilitzant les dades ofertes en una recent entrevista per Avaro Gómez, director de l'Observatori de Seguretat Viària de la DGT, que “al cens de conductors la presència femenina ha passat del 27 per cent el 1990 al 43% el 2020”. També és rellevant que les dades de titularitat dels cotxes són ben diferents, ja que hi ha dos homes titulars d'un vehicle per cada dona. Jesús Monclús també va posar l'accent en un estudi recent de la DGT on es recull que el 27% de les hospitalitzacions són dones davant del 72,9% dels homes i que a més, les dones són més propenses a utilitzar els elements de seguretat davant als homes
A continuació, Marta Blázquez, la presidenta de Faconauto Woman, va voler recalcar la importància de parlar de conscienciació, dirigint el llenguatge d'una manera o d'una altra, i fins i tot des de dins dels concessionaris com a prescriptors de seguretat viària. Durant la jornada, la presidenta de Faconauto Woman va aprofitar per anunciar que renovaven i ampliaven el Comitè Assessor, un òrgan que enriqueix la tasca que desenvolupa Faconauto Woman. La novetat és que s'han inclòs homes a causa de la maduresa que ha assolit el sector. "Probablement és part d'aquest èxit que moltes dones estiguin en llocs directius gràcies al seu compromís, per la qual cosa ja han entrat a formar part d'aquest equip", va explicar Blázquez.
Després de la seva intervenció, Mar Cogollos, directora de l'Associació per a l'Estudi de la Lesió Medul·lar (AESLEME), va explicar la seva experiència després d'un accident de trànsit i va recalcar la necessitat d'educar i de conscienciar per reduir el nombre de víctimes vials.
Taula rodona amb Fonsi Nieto
Fonsi Nieto, director Esportiu de Ducati Pramac Moto GP i Subcampió del Món Moto GP, va moderar la taula rodona per tractar la seguretat viària des del punt de vista de cinc dones que són influents en aquesta matèria:
Cristina Carriedo, directora Metge de la Gerència d'Urgències, Emergències i Transport Sanitari del Servei de Salut de Castella-la Manxa.
- María Inmaculada Arroyo, guàrdia civil de trànsit de Madrid.
- Esther Azaña, conductora de camions i accionista de l´empresa Agrícola Garaza.
- Raquel Meroño, empresària, actriu i guanyadora de la darrera edició de Master Chef Celebrit.
- Dori Ruano, campiona del Món de Ciclisme a Pista i Campiona d'Espanya a la carretera, i conductora Vehicle de suport a la Volta ciclista a Espanya.
- Cristina Carriedo va destacar la importància d'aprendre a donar informació exacta d'on ens trobem o on hem vist que ha passat alguna cosa a l'hora d'avisar emergències. Amb auto10 hem realitzat un reportatge sobre com actuar en cas d'accident que et convidem a llegir.
Per part seva, María Inmaculada Arroyo, va parlar del comportament dels conductors per cometre diverses infraccions i va assenyalar que "depèn no només del sexe sinó de molts factors com l'edat, la seva forma de ser i el seu estat d'ànim".
Els professionals del transport reben una formació especial en seguretat viària segons Esther Azaña, especialment en aquest tipus de vehicles en ser pesats. "Disposem d´un certificat de capacitació professional i un tacògraf on es registra tota la conducció per portar les velocitats, les hores de conducció i de descans". Per cert, si vols es conductora de camió, mira aquest reportatge sobre beques per a dones camioneres.
Raquel Meroño va explicar que les dones són més despistades i donen un 20% més de partes a les asseguradores, sent les que menys acudeixen al taller en comparació amb ells. I aquestes petites badades també poden causar algun sinistre. Tot i això, ha recalcat que són més pacients que els homes i que surten amb temps suficient de casa quan han de fer un desplaçament amb cotxe.
Finalment, l'atenció a la carretera va ser tractada per Dori Ruano, que va assegurar que tot depèn de les hores de conducció i del caràcter, i no només de si ets home o dona.
mapfreComparteix a la teva xarxa social preferida: