Permís per Punts
Tota la informació des del teu navegador

Selecciona el teu idioma CASTELLÀCASTELLÀCATALÀCATALÀ
  • Ets a:Inici
  • Notícies
  • LA DEMANDA DE MOTOS SEGUEIX LA SEVA TENDÈNCIA ALCISTA I PUJA UN 2% EN EL PRIMER SEMESTRE DE L'ANY

LA DEMANDA DE MOTOS SEGUEIX LA SEVA TENDÈNCIA ALCISTA I PUJA UN 2% EN EL PRIMER SEMESTRE DE L'ANY

Comparteix a la teva xarxa social preferida:
  • El primer semestre del 2022 s'han venut 335.377 motocicletes i ciclomotors.
  • Més de 230.000 unitats venudes han estat motos d'ocasió: es venen 2,2 motos de segona mà per cadascuna de noves.
  • El preu mitjà de la moto d'ocasió puja un 6,4% i se situa a 6.080 € al tancament del primer semestre.
  • Balears ocupa el primer lloc pel que fa al rànquing de preu mitjà d'oferta per CC.AA. Es pot arribar a pagar més de 7.500 € per una moto de segona mà.


La demanda de motocicletes i ciclomotors a Espanya el primer semestre del 2022 segueix la seva tendència creixent. En total, el primer semestre d'aquest any s'han venut 335.377 unitats, entre noves i d'ocasió, un 2% més que el mateix període de l'any anterior, segons les dades del baròmetre semestral del mercat d'ocasió de motos.net i Anesdor. Només el mes de juny passat es van vendre 67.249 unitats, un 2,6% més que el mes anterior.

La moto d'ocasió continua emportant-se el gat a l'aigua. D'aquestes 335.377 unitats venudes en aquests sis primers mesos del 2022, una mica més de dos de cada tres han estat de segona mà. En concret, 105.039 unitats van ser noves (el 31,3%) davant de 230.338 d'ocasió (el 68,7%). Al juny, les dades han estat molt similars, fet que confirma l'interès majoritari pels vehicles de dues rodes d'ocasió.

José María Riaño, secretari general d'ANESDOR, ha valorat que “el creixement de la demanda de vehicles de dues rodes motoritzades és una bona notícia no sols per al sector, sinó a nivell social per la seva contribució a la millora de la mobilitat en diferents àmbits : la moto és un mitjà de transport accessible i eficient per a l'usuari, redueix les emissions i també la congestió del trànsit”.

EVOLUCIÓ DEL MERCAT DUES RODES (NOVES+OCASIÓ)

Per cilindrada, les motos més venudes el primer semestre de l'any continuen sent les lleugeres (51-125 c.c.), que representen un 42% del total, amb un creixement de l'11,1% des de començament d'any. Els segueixen les motos entre 125 c.c. i 500 c.c., que representen el 19,9% del total però el creixement del qual ha estat gairebé nul (0,6%) en aquest primer semestre del 2022. A l'altra banda de la balança hi ha les motos de més cilindrada, les vendes de les quals han caigut els sis primers mesos de l'any. Les de cilindrada entre 500 i 750 c. ho han fet un 2,3% i les de 700 a 1.000 c.c., un 2,9%. Només les de més de 1.000 c. salven el semestre amb una pujada de l?1,2%.

D'altra banda, atenent les vendes segons el tipus d'ús, l'escúter continua sent el rei indiscutible de l'asfalt els sis primers mesos del 2022, ja que representa el 45,7% del total, amb un espectacular creixement del 14,2 % aquest primer semestre del 2022. Les motos de carretera suposen el 39,5% del total, però, a diferència de les scooters, cauen un 0,2% a l'acumulat de l'any. El mateix passa amb les motos de camp, que cauen un 7,6% aquests primers sis mesos.

LES VENDES DE MOTOS D'OCASIÓ CONTINUEN CREIXENT

Les vendes de motos d'ocasió mereixen una menció a part pel pes important que representen el total d'unitats venudes a Espanya. De fet, com s'ha indicat anteriorment, actualment es venen 2,2 motos de segona mà per cada nova. Les motocicletes continuen sent el rei. En els sis primers mesos del 2022 s'han venut 188.938 unitats, fet que suposa un creixement del 0,9%. Només el juny han estat 36.924 unitats, un 5,4% més que el juny del 2021. Els ciclomotors representen l'altra cara de la moneda. Els sis primers mesos de l'any es van vendre 39.115 unitats, fet que suposa un descens de l'11%. El juny tampoc no s'ha salvat, amb un descens del 7,4%.

Pel que fa a la situació del mercat d'ocasió en aquest primer semestre, José María Riaño, secretari general d'ANESDOR, ha detallat que “d'aquestes 188.938 motocicletes venudes, un 52% té més de 10 anys. Potser aquest és l'aspecte negatiu, almenys des de la perspectiva del medi ambient i la seguretat”.

Per regions s'observen, una vegada més, diferències substancials en la variació del creixement percentual. Les quatre comunitats amb més vendes d'Espanya –Catalunya, Andalusia, Madrid i València– tenen un balanç positiu. Totes creixen, encara que de manera desigual. Amb un total de 41.834 unitats, Catalunya és la comunitat on s'han venut més motocicletes d'ocasió. En termes totals, la regió amb el creixement més gran aquests sis mesos de l'any és Ceuta i Melilla, amb un 21,2%, seguida de les dues illes: les Canàries (13%) i les Balears (11%). A l'altra banda de la balança, la caiguda més gran de vendes en aquest primer semestre del 2022 l'experimenta La Rioja (17,2%), seguida del País Basc (12,2%).

VENDES DE MOTOCICLETES D'OCASIÓ PER CC.AA.

 

Comparteix a la teva xarxa social preferida:

Cercador ràpid

Localitza el curs que millor s'adapti a les teves necessitats filtrant per centre, tipus de curs o data d'inici.
Per centre:Llistar els centres que imparteixen cursos de punts
Per tipus de curs:
Per data de curs:

La UTE FAC-CNAE està formada per la Federació d'Autoescoles de Catalunya juntament amb la Confederació Nacional d'Autoescoles.
UTE FAC-CNAE
C/ Mineria, 62-64, baixos
08038 Barcelona
Tel. 900 10 20 88
permisperpunts@recuperapunts.cat