Permís per Punts
Tota la informació des del teu navegador

Selecciona el teu idioma CASTELLÀCASTELLÀCATALÀCATALÀ
  • Ets a:Inici
  • Notícies
  • La crisi ha fet de Barcelona la ciutat europea amb més motos per habitant

La crisi ha fet de Barcelona la ciutat europea amb més motos per habitant

Comparteix a la teva xarxa social preferida:


L'increment de les motocicletes durant la crisi econòmica ha convertit Barcelona en la ciutat europea amb més motos per habitant, en detriment dels cotxes, segons un estudi de l'Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals (ICTA-UAB) i el Departament de Geografia de la Universitat Autònoma de Barcelona.

L'estudi ha analitzat l'augment de l'ús de la motocicleta davant del descens del cotxe a la capital catalana durant l'última dècada i ha conclòs que, en contra del que succeeix en el sud-est asiàtic, els usuaris de motocicletes tenen a Catalunya una renda superior .
PARC MÒBIL

Les motos representen el 22,2% del parc mòbil de la ciutat i el nombre de desplaçaments que fan ha crescut ta representar el 26,5% de tota la Mobilitat motoritzada.

L'estudi, que publica la revista 'Transport Policy', destaca que aquest increment ha tingut lloc en un context caracteritzat per una clara caiguda dels indicis del vehicle motoritzat privat degut a la crisi econòmica iniciada el 2008.

"Que el 22,2% del parc mòbil de BarcelonasSiguin motos evidència que es tracta d'un actor molt Important estudiar en si mateix, i hem pogut constatar que ten un Comportament molt diferent al cotxe en època de crisi", explicació Carmen Miralles, investigadora de l'ICTA-UAB i coautora de l'estudi al costat d'Oriol Marquet, investigador del Departament de Geografia de la UAB.

La investigació constata que la motocicleta experimentat un auge coincidint amb l'aprovació, el 2004, de la nova legislació que permetia a tots els conductors de cotxes amb més de tres anys d'experiència treure una moto de subhasta 125 centímetres cúbics.

CONDUCTORS Veterans

La facilitat i velocitat en els desplaçaments, evitant la congestió del trànsit i els problemes d'estacionament, van afavorir un increment exponencial, especialment entre els conductors de cotxe veterans de mitjana edat.

L'inici de la crisi econòmica provoca canvis generalitzats a la mobilitat dels barcelonins, que van incrementar en un 39,6% dels desplaçaments a peu i en bicicleta, i en un 9,4% dels viatges en transport públic en detriment de l'ús privat del cotxe, que va caure un 14,5%.

No obstant això, les motocicletes, lluny de reduir-se, van experimentar un auge del 18,6%, de manera que la taxa de motorització a la capital catalana va passar del 94,5 per cada 1.000 habitants el 2004, a 136 per cada mil habitants en en 2012.

L'estudi mostra que els 372.278 desplaçaments realitzats de mitjana cada dia per les motos a Barcelona, la majoria (31,8%) són efectuats per persones d'edats compreses entre els 30 i els 64 anys, principalment homes.

DONES motoristes

La investigació también evidència que les dones motoristes barcelonines són encara inferiors en nombre (el 31,2% del total)

L'ús de les motos per part del portal les dones a Barcelona triplica al de ciutats com París, i el nivell de satisfacció es molt més gran entre qui conduir una motocicleta (8,1 sobre 10) que entre els automobilistes (6,9 sobre 10 ).

Per primera vegada, la investigació estableix una relació directa entre l'ús de la motocicleta i determinades variables socioeconòmiques, i conclou que la compra i ús d'aquest mitjà de transport es major en persones amb feina i estudis superiors.

"En el nostre opinió, el nivell d'educació i la situació laboral podria estar relacionat d'alguna manera també amb els ingressos econòmics, una situació molt diferent a la que es produeix en ciutats del sud-est asiàtic, on l'ús de la moto està relacionat amb baixos ingressos i grups de població d'estatus inferiors ", ha conclòs Miralles.

Font EL PERIODICO

Comparteix a la teva xarxa social preferida:

Cercador ràpid

Localitza el curs que millor s'adapti a les teves necessitats filtrant per centre, tipus de curs o data d'inici.
Per centre:Llistar els centres que imparteixen cursos de punts
Per tipus de curs:
Per data de curs:

La UTE FAC-CNAE està formada per la Federació d'Autoescoles de Catalunya juntament amb la Confederació Nacional d'Autoescoles.
UTE FAC-CNAE
C/ Mineria, 62-64, baixos
08038 Barcelona
Tel. 900 10 20 88
permisperpunts@recuperapunts.cat