Els motius pels quals 2018 és un bon any per comprar un cotxe de GNC
dimarts, 27 / març / 2018
Comparteix a la teva xarxa social preferida:
Un món més ecològic no hauria de ser una utopia. Només cal que ens conscienciem del lloc en què vivim i de les decisions que hem de prendre per fer-ho possible. I entre totes aquestes mesures, ¿per què no desplaçar-se en un vehicle que contamina la meitat que els actuals? Els vehicles que funcionen amb GNV -Gas Natural Vehicular- s'estan convertint poc a poc en una seriosa aposta per la mobilitat sostenible al nostre país. Per alguna cosa serà.
Durant el passat any, les vendes d'aquests vehicles es van incrementar a Espanya al voltant del 50% respecte al 2016, consolidant aquest combustible com una de les més fermes apostes per a la mobilitat d'aquest segle XXI. Encara que, a priori, les prop de vuit mil cinc-centes unitats poden semblen poques davant l'immens parc automobilístic de vehicles propulsats amb combustibles fòssils derivats del petroli, alguna cosa està canviant. I de manera irreversible.
Per fer front a l'increment de vehicles propulsats a gas, la companyia Gas Natural Fenosa duplicarà aquest any el nombre de gasineres fins arribar al centenar.
Precisament per tot això, la companyia Gas Natural Fenosa, conscient que aquesta revolució és imparable, va duplicar aquest any a Espanya el nombre de gasineres, que és com es coneix a les estacions de subministrament de Gas Natural Comprimit (GNC).
Ho fa per fer front a l'increment imparable de cotxes i camions que ja han apostat per aquest combustible. La companyia energètica té previst obrir cinquanta nous punts de subministrament a les principals ciutats espanyoles, fins a superar al centenar. I això és només el principi.
El GNV redueix les emissions de CO2 un 20% i la contaminació acústica prop d'un 50%. A més, consumeix la meitat que un cotxe de gasolina

L'obertura d'aquesta cinquantena de noves gasineras s'uneix a les grans avantatges que suposa posar-se al volant d'un vehicle mogut per Gas Natural Comprimit. Les econòmiques no presenten cap dubte: els entre 2.000 i 3.000 euros de més que costen aquests vehicles (depenent dels descomptes per part del Govern) s'amortitzen en molt poc temps, ja que consumeixen un 50% menys que un cotxe de gasolina i prop d'un 30% menys que un dièsel.
Els avantatges ecològics són igual d'evidents. El Gas Natural Vehicular millora de forma palpable la qualitat de l'aire que respirem a les nostres ciutats. Els últims estudis confirmen que aquest tipus de vehicles a gas arriba a reduir les emissions de CO2 en un 24%. Però l'increïble és que la reducció d'emissions d'òxid de nitrogen és de prop d'un 85%. I per si tot això fos poc, redueix la contaminació acústica a la meitat comparat amb un vehicle convencional.
Els entre 2.000 i 3.000 euros de més que costen aquests vehicles s'amortitzen en molt poc temps.
Quant als beneficis fiscals, aquests vehicles disposen d'etiqueta ECO de la Direcció General de Trànsit, el que suposa, d'una banda, un descompte de fins a un 75% en l'Impost de Circulació de ciutats com Madrid o Barcelona i per un altre la exempció total de l'Impost de matriculació. A més, si vius en una gran ciutat -sobretot Madrid o Barcelona- podràs accedir amb total llibertat al seu nucli urbà aquests dies en què hi ha restriccions per contaminació ambiental.
Potser calgui fer una mica la vista enrere per entendre tot aquest procés. Ens referim a l'acord de col·laboració per fomentar l'ús del gas natural en l'àmbit de la mobilitat que van signar fa temps Gas Natural Fenosa i SEAT, i que s'ha renovat recentment.
Els espectaculars resultats han animat a la resta del grup Volkswagen a incorporar-se a aquest projecte. Si tens previst comprar-te un cotxe nou, potser és el moment de pujar-te al carro. Al carro del gas, és clar.
LA VANGUARDIA
Comparteix a la teva xarxa social preferida: