ELS EUROPEUS, PREPARATS PER CANVIAR AL COTXE ELÈCTRIC
dijous, 15 / desembre / 2016
Comparteix a la teva xarxa social preferida:
Una enquesta realitzada a ciutadans de tot el continent europeu ha revelat un interès majoritari per l’adquisició d’un cotxe de “zero emissions”. En concret, el 58% dels 11.754 ciutadans preguntatsasseguren tenir pensada la compra d’un cotxe elèctric en els propers anys. En el cas d’Espanya, aquest percentatge s’enfila fins al 69%, només superat per Itàlia, que se situaria en el 79%.
Tot i que el creixement de matriculacions de motos i cotxe elèctrics a les principals ciutats (donats els seus avantatges) és més que destacable, el percentatge de cotxes elèctrics no arriba a l’1% del parc automobilístic. Quins són els veritables problemes que ens frenen a l’hora de la compra? Tal com et vàrem exposar en el nostre darrer article, aquests problemes es poden resumir en dos conceptes bàsics: preu i autonomia. Motius que en realitat són totalment injustificats ja que, a la llarga, amb un cotxe elèctric estalviem i, a més, la nodrida xarxa de carregadors que hi ha a Europa ens aporta de sobra l’autonomia que necessitem.
L’enquesta va ser realitzada per Dalia Research davant l’anunci del govern alemany de prohibir els cotxes de combustió interna a partir del 2030. D’aquesta manera, preguntant directament al ciutadà, es pot indagar en les intencions del consumidor final i la seva opinió en alguns aspectes. Aproximadament un terç de tots els europeus (34%) van afirmar que aprovarien “més suport del govern per als vehicles elèctrics”, rànquing que lidera Espanya amb una resposta afirmativa del 44%dels enquestats. Quan se’ls hi va preguntar per si donarien suport a “impostos sobre les emissions de vehicles més alts”, els europeus van ser lleugerament menys propensos a dir que sí: en tots els països de la UE, el 22% aprovaria la imposició d’impostos sobre les emissions dels vehicles més contaminants.
La majoria dels enquestats que van manifestar la intenció de comprar-se un cotxe elèctric, van matisar que ho farien en els pròxims anys, fent evident l’expectació que generen el grans canvis que està a punt d’experimentar el sector elèctric, amb nous i innovadors models com el Volkswagen I.D. o el Renault Trezor dels que et parlàvem en l’article dedicat al Saló de l’Automòbil de París. Encara que en realitat no cal esperar a aquests prototips per a gaudir d’un elèctric amb garanties, actualment hi ha models molt interessants al mercat, com el Renault ZOE que ha augmentat la seva autonomia fins als 400km, el Nissan Leaf o el Volkswagen e-Golf, als que ens referíem en anteriors informacions.
És evident que d’aquesta enquesta es poden extreure conclusions molt optimistes si ens fixem en les intencions dels ciutadans. Des de la plataforma Live seguim treballant per per recolzar la mobilitat sostenible i la popularització del vehícle elèctric. Però sembla que encara queda feina a fer per acabar de convèncer al comprador final per que acabin de decidir-se per comprar un cotxe de zero emissions. Un objectiu factible si desmuntem els principals problemes que frenen els usuaris, i les marques poden demostrar que la mobilitat elèctrica és ja un sector consolidat.
Font LIVE
Més informació aquí
Comparteix a la teva xarxa social preferida: