Permís per Punts
Tota la informació des del teu navegador

Selecciona el teu idioma CASTELLÀCASTELLÀCATALÀCATALÀ
  • Ets a:Inici
  • Notícies
  • Els ciclistes ferits o morts a les carreteres catalanes pugen un 31%

Els ciclistes ferits o morts a les carreteres catalanes pugen un 31%

Comparteix a la teva xarxa social preferida:


Els ciclistes morts o ferits greus en accident de trànsit ocorregut a les carreteres catalanes durant l'any passat es van disparar un 31% en vies urbanes i un 11% en interurbanes, malgrat el descens generalitzat de la sinistralitat viària a Catalunya. En termes globals, el 2016 hi va haver 231 morts per trànsit, un 11,5% menys que durant l'any anterior.

En el global de Catalunya, i segons els detalls que va donar ahir el conseller d'Interior, Jordi Jané, es va passar de 261 morts en 2015-231 l'any passat. La baixada és molt superior en l'àmbit interurbà -amb un descens del 13,1% -, mentre que en l'àmbit urbà la disminució es queda en el 8,24%, segons va recollir Efe.

Jané va exigir als conductors que siguin conscients que els ciclistes són l'actor «més fràgil i més vulnerable», especialment en l'àmbit urbà. Allà, en 2016 van morir quatre ciclistes -enfront a un en 2015- i 80 van resultar ferits greus, un 26,98% més que els 63 de 2015. A més dels motoristes, que suposen de mitjana gairebé un de cada tres morts en accident, Jané va posar l'accent en l'augment de la sinistralitat en els ciclistes, especialment en vies urbanes, amb un augment del 31% del nombre de morts i ferits greus.

Jané ha insistit en demanar una major «conscienciació global» sobre aquest aspecte, ja que cada vegada més «la tendència serà la reducció dels cotxes i un cert increment de la bicicleta», especialment en l'entorn mediterrani. Per aquest motiu, va demanar «respecte, perquè el ciclista sempre és més fràgil, més vulnerable i el conductor no sempre és conscient de la vulnerabilitat o la presència de la bicicleta en l'àmbit de l'entorn urbà».

Jané també va avisar que la major presència de ciclistes a les ciutats ha d'anar aparellada amb un ús responsable d'aquest vehicle, ja que la seva presència «més activa» també pot comportar, al seu parer, a «una major vulnerabilitat, en alguna ocasió, per part dels vianants ».

Menys atropellaments mortals

D'altra banda, durant l'any passat els morts a ciutat per atropellament es van reduir en un 15%, en passar de 33 el 2015 a 28, mentre que en vies interurbanes també van baixar en un 30,76% dels morts o ferits greus per atropellament , en aquest cas 36 en total. Catalunya és on més s'han reduït els atropellaments en via interurbana de tot Espanya.

Tot i els greus accidents de l'any passat -els més greus, a Freginals (Tarragona), amb 13 morts, i Pont de Molins (Girona), amb set morts-, el descens de la mortalitat viària registrat l'any passat es situa dins els percentatges establerts de reducció per complir amb l'objectiu de baixar al 50% el 2020.

Pel que fa a causes dels accidents en vies interurbanes, les infraccions del conductor, com saltar-se un stop, van superar per molt poques dècimes com a motiu concurrent dels accidents amb víctimes a les distraccions -especialment utilitzar el telèfon mòbil mentre es conduce-. El 33% dels accidents mortals es van produir per un accident simple, com una sortida de la via.

Més informació aquí
ABC

Comparteix a la teva xarxa social preferida:

Cercador ràpid

Localitza el curs que millor s'adapti a les teves necessitats filtrant per centre, tipus de curs o data d'inici.
Per centre:Llistar els centres que imparteixen cursos de punts
Per tipus de curs:
Per data de curs:

La UTE FAC-CNAE està formada per la Federació d'Autoescoles de Catalunya juntament amb la Confederació Nacional d'Autoescoles.
UTE FAC-CNAE
C/ Mineria, 62-64, baixos
08038 Barcelona
Tel. 900 10 20 88
permisperpunts@recuperapunts.cat