Els ADAS que Trànsit permetrà als vehicles d'examen
dilluns, 9 / setembre / 2019
Comparteix a la teva xarxa social preferida: L'Start-Stop, el Sistema d'ajuda de sortida en pendent, el Frenat d'emergència i l'Alerta de trànsit creuat són alguns dels sistemes d'ajuda a la conducció (ADAS) que Trànsit permetrà a partir del 15 de setembre en l'examen pràctic , per a l'obtenció del permís de què es tracti sense cap restricció.
Però el seu ús o entrada en funcionament pot obeir a la imperícia del conductor o d'una fallada o característica del propi dispositiu, per la qual cosa la DGT ha enviat una nota informativa amb els ADAS permesos i els criteris de qualificació.
Els ADAS que podran utilitzar els vehicles d'examen a partir del 15 de setembre són:
1) Start-Stop. Sistema d'arrencada de l'automòbil que apaga el motor quan està al ralentí i el torna a encendre quan es trepitja l'embragatge.
2) Sistema d'ajuda de sortida en pendent. Impedeix que l'automòbil es vagi cap enrere en aixecar el peu del fre.
3) Activació automàtica de l'enllumenat i de l'eixugaparabrises.
4) Frenada d'emergència (AEB). En cas de distracció del conductor i si hi ha risc de col·lisió per abast, el sistema avisa i, en cas que el conductor faci cas omís, el AEB pren el control del vehicle i fa una frenada d'emergència.
5) Alerta de trànsit creuat en sortir marxa enrere (RCTA). El sistema supervisa el trànsit del darrere en sentit transversal. Calcula automàticament si hi ha un risc de col·lisió i emet un xiulet. En alguns vehicles, si el conductor no reacciona, acciona el fre fortament, sempre que es circuli a una velocitat inferior a 15 km / h.
6) Camara de marxa enrere i 360* i / o sensors d'aparcament. No confondre amb els sistemes d'estacionament automàtic.
7) Sistema de detecció de fatiga.
8) Avís de frenada d'emergència (EDB).
Els ADAS esmentats en tercer, quart i cinquè lloc vénen amb el seu corresponent criteri de qualificació.
Criteris de qualificació
Pel que fa a l'activació automàtica de l'enllumenat i de l'eixugaparabrises, si no funcionen i són necessaris, l'aspirant haurà de accionar manualment. Si no ho fes, cometria una falta lleu. Si l'examinador li demana que activi aquests dispositius i l'aspirant no pot, la falta serà eliminatòria.
El frenat d'emergència serà considerat com una intervenció del professor i qualificat en conseqüència: si la intervenció del sistema és correcta, l'aspirant serà suspès. I si és incorrecta, no es qualificarà.
En el cas de l'Alerta de trànsit creuat en sortir marxa enrere, l'examinador valorarà la situació tenint en compte si hi ha o no suficient visibilitat. Si no n'hi ha i s'activa el sistema, no es qualificarà, sempre que la maniobra hagi estat executada en condicions de seguretat.
Si hi ha visibilitat suficient, l'aspirant fa la maniobra i el sistema s'activa, la qualificació serà «deficient», en el cas que hi hagi una obstaculització a altres usuaris, i «eliminatòria», quan algun usuari s'hagi vist obligat a fer una maniobra evasiva, per tal d'evitar l'abast o la col·lisió.
Vehicles molt avançats
A partir de 2022 (i en virtut de la normativa de la Unió Europea), els vehicles nous hauran de portar a més l'ISA (control adaptatiu de la velocitat) i el LDW (sistema d'avís i / o correcció de canvi involuntari de carril). Els vehicles de gamma mitjana que ja tinguin aquests dispositius de sèrie seran admesos a l'examen només si circulen amb els dos ADAS desconnectats.
CNAEComparteix a la teva xarxa social preferida: