Permís per Punts
Tota la informació des del teu navegador

Selecciona el teu idioma CASTELLÀCASTELLÀCATALÀCATALÀ
  • Ets a:Inici
  • Notícies
  • El Servei Català de Trànsit aposta per un model integral d'educació i formació viàries al llarg del cicle vital

El Servei Català de Trànsit aposta per un model integral d'educació i formació viàries al llarg del cicle vital

Comparteix a la teva xarxa social preferida:

Només amb una formació continuada durant tot el nostre cicle vital ens permetrà aconseguir l’ambiciós objectiu marcat per a l'any 2050 pel Servei Català de Trànsit: zero víctimes mortals i zero lesionats greus amb seqüeles a les carreteres. I això és el que ha volgut il·lustrar el Servei Català de Trànsit amb el seu nou vídeo, penjat en el seu canal de Youtube.

L’educació viària sempre està present en les nostres vides, ja que durant els primers mesos de la nostra vida, els pares ens corden a la cadireta i s’asseguren de prendre totes les precaucions necessàries. 

Quan ja som més grans, el SCT s’encarrega de que tinguem consciència en tot moment, mitjançant campanyes específiques, ja sigui creant parcs d’educació viària o treballs de conscienciació que ensenyin els comportaments i les actituds prudents d’una manera lúdica.

En l’adolescència, l’objectiu és alertar-nos de tots els riscos que ens envolten, per saber-los evitar. Es fan activitats amb material específic que es complementen amb cursos pràctics de bicis i motocicletes. Les xerrades en instituts, iniciatives tipus Canvi de Marxa i Game Over, són on els joves se n’adonen de tot el que pot passar al patir un accident de trànsit.

Interior i Empresa i Ocupació, desenvolupen un mòdul formatiu de caràcter intersectorial i transversal en seguretat viària en seguretat laboral enfocat especialment als trajectes d’anada i tornada a la feina in-itinere. També a les empreses es treballa per a que hi hagi atenció especial en la seguretat viària laboral. 

Quan esdevenim pares, repetim la conducta que vàrem observar en els nostres progenitors i cordem als nostres fills a la cadireta amb el convenciment que practiquem la conducta més segura per ells. Els pares són un eix fonamental en la transmissió dels valors en seguretat i en educació viària per tal d’aconseguir generació rere generació una seguretat viària responsable i sense riscos.

Fins i tot els mes grans, els que tenen més experiència, tampoc ho saben tot. És important que continuïn aprenent perquè els riscos són uns altres. A mesura que anem fent anys, comencem a tenir problemes d’oïda i de visió , triguen més en creuar un pas de vianants i els nostres reflexes són més lents. El SCT no oblida aquests usuaris que han de rebre una formació més específica a les seves necessitats.

Així es tanca el cicle vital, tota una vida rebent una formació continuada per aconseguir fer de les nostres carreteres i carrers els llocs més segurs per tots els que hi circulen.






El SCT també aprofundeix en els drets i deures de tots els conductors i passatgers tot impartint campanyes variades. S’hi recalquen els conceptes de velocitat, distracció i cansament.

El vídeo també informa que el Departament d’Interior ha creat un distintiu de qualitat per les autoescoles que ofereixen un curs extra d’educació viària continuada.
Comparteix a la teva xarxa social preferida:

Cercador ràpid

Localitza el curs que millor s'adapti a les teves necessitats filtrant per centre, tipus de curs o data d'inici.
Per centre:Llistar els centres que imparteixen cursos de punts
Per tipus de curs:
Per data de curs:

La UTE FAC-CNAE està formada per la Federació d'Autoescoles de Catalunya juntament amb la Confederació Nacional d'Autoescoles.
UTE FAC-CNAE
C/ Mineria, 62-64, baixos
08038 Barcelona
Tel. 900 10 20 88
permisperpunts@recuperapunts.cat