Les matriculacions de el cotxe elèctric pur i amb zero emissions reals de tot tipus (turismes, motos, motocicletes, vehicles comercials i industrials) acumulen una pujada de 58% enfront de l'última dada prepandemia, amb un total de 12.106 unitats venudes.
Durant el mes passat, el mercat de la mobilitat elèctrica va registrar un total de 3.116 unitats matriculades, fet que suposa doblar les xifres de maig de 2019, segons dades de l'Associació Empresarial per al Desenvolupament i Impuls de la Mobilitat Elèctrica (AEDIVE) i la Associació Nacional de Venedors de Vehicles (GANVAM).
Analitzant les dades per cada tipus de vehicle, els lliuraments de turismes elèctrics purs van tancar el mes de maig amb un augment de l'385% comparada amb el mateix mes de l'any anterior i un total de 1.788 unitats.
Models més venuts
Si ho comparem amb maig de 2019, encara que els creixements es moderen, les vendes se situen un 99% per sobre. D'aquesta manera, els vehicles elèctrics representen el 1,9% de les matriculacions totals de turismes, que amb 95.375 unitats, van créixer un 177% respecte a maig de l'any passat, però un 24% per sota de última dada prepandemia.
Pel que fa als models amb majors vendes, el Tesla Modle 3 acumula 218 lliuraments sent el cotxe elèctric més popular entre els espanyols. En la segona posició se situa el Renault ZOE, amb 118 unitats matriculades i tancant el podi l'E-Mii, després de vendre 111 utilitaris.
¿I els híbrids endollables?
Per la seva banda, durant el passat mes els híbrids endollables, que han assolit el 14% de les matriculacions totals de turismes, van registrar un increment de al 496%, fins arribar a les 4.461 unitats que, comparant-ho amb les 669 unitats de maig de 2019, es queda en un augment del 566%.
En el que va d'any, acumulen un total de 14.680 unitats, fet que suposa un 256% més que el mateix període de l'any anterior i un 377% més comparat amb l'últim període prepandemia.
La moto elèctrica
Pel que fa a el mercat de dues rodes, els ciclomotors elèctrics van créixer al maig un 254%, fins a situar-se en les 340 unitats. Les motocicletes zero emissions, per contra, van registrar un descens del 62% durant el mes passat, amb un total de 618 unitats.
La comparativa amb el mes de maig de 2019, la perspectiva ens mostra uns increments del 50% i del 808%, respectivament, demostrant que el mercat de les dues rodes és un dels catalitzadors cap a la electromobilitat, especialment, per les iniciatives de sharing .
Furgonetes zero missions
D'altra banda, les furgonetes elèctriques van experimentar una pujada del 226% durant el passat mes de maig, amb un total de 212 unitats matriculades. Si ho comparem amb el mateix mes de 2019, les matriculacions es queden gairebé un 11% per sota, en un moment en què ja no només es tracti de buscar l'eficiència i rapidesa en la distribució capil·lar, sinó de fer més sostenible la mobilitat a les zones urbanes.
forococheselectricos.com