El 30% dels conductors que perden el carnet reincideix després dels cursos de reeducació viària
dimecres, 30 / abril / 2014
Comparteix a la teva xarxa social preferida: 
Durant la seva intervenció en les Jornades de Trànsit i Dret Penal que va acollir l'Institut de Seguretat Pública de Catalunya (
ISPC ) , el passat 26 de setembre, el director del Servei Català de Trànsit (
SCT ) ,
Joan Josep Isern , va explicar els resultats d'un estudi que el Servei ha elaborat amb dades de 2012 i en el qual es reflecteix que el 30% de les persones que han fet un curs de reeducació viària per recuperar el carnet , bé per haver perdut tots els punts , bé per decisió judicial , ha reincidit en la mateixa infracció .
"Ens preocupa -va dir Isern - i hem de treballar per veure com podem reduir el grup poblacional que representa un major risc a les carreteres " . El director de l'SCT ha avançat que l'organisme està duent a terme un projecte pioner , en col · laboració amb la facultat de Psiquiatria de l' Hospital Vall d' Hebron , relacionat amb aquest assumpte . Es tracta d'identificar les característiques psicopatològiques dels reincidents que han participat en els cursos , per optimitzar l'esforç reeducador .
De fet , Isern va assenyalar un augment dels condemnats per delictes contra la seguretat viària a Catalunya , ja que , segons dades del departament de Justícia , a finals de l'any passat hi havia a les presons catalanes 10.062 interns dels quals 744 eren per delictes contra la seguretat viària , mentre que, a finals de maig , dels 10.074 presos , 827 complien una condemna per delictes relacionats amb el trànsit.
Davant d'aquestes xifres , Isern ha reiterat la necessitat d'incidir en l'educació , la formació i la sensibilització ; una estratègia que "ha donat molt bons resultats" . En aquest sentit, ha explicat que fa deu anys el grup de població més afectat per la sinistralitat viària eren els menors de 30 anys . En aquest temps , s'ha aconseguit reduir la seva mortalitat en un 80 %. Ara el grup més afectat és el dels majors de 50 anys , el que per Isern evidència " que no han rebut una educació viària " .
" En aquells països que més han reduït la sinistralitat , com Holanda , Suècia i Finlàndia , l'educació viària és una assignatura obligatòria a primària i secundària" , va concloure el director de l'SCT .
Comparteix a la teva xarxa social preferida: