Dispositiu per la revetlla Sant Joan: 900 controls de Mossos i 170 bombers de reforç
divendres, 21 / juny / 2019
Comparteix a la teva xarxa social preferida: La Conselleria d'Interior preveu que aquest proper cap de setmana llarg, coincidint amb la revetlla de Sant Joan, pugui ser un dels "de més perill de l'any", a causa de la gran mobilitat de vehicles, les festes, els petards i les condicions meteorològiques que poden afavorir els incendis forestals. Per això, Mossos, Bombers, Protecció Civil, Trànsit i Agents Rurals han preparat un dispositiu especial de reforç de la seguretat per prevenir incidents.
Es preveu que entre divendres i dissabte surtin de l'àrea de Barcelona més de mig milió de vehicles, sobretot a segones residències de les zones costaneres, cosa que obliga a extremar la precaució a l'hora de tirar petards, perquè en zones rurals hi ha més perill que a les ciutats.
Es presenta un cap de setmana possiblement dels més perillosos de l'any. Tota precaució és poca. Fem una crida a la responsabilitat i a la col•laboració ciutadana. Seguiu els consells de seguretat de@transit@emergenciescat@mossos@bomberscat#RevetllaSegurapic.twitter.com/LHGgYUGOdi
— Miquel Buch (@MiquelBuch) 20 de juny de 2019
El cap de setmana més perillós de l'any
En roda de premsa, el conseller d'Interior, Miquel Buch, ha demanat que davant la revetlla de Sant Joan, dilluns que ve, els catalans actuïn amb la màxima responsabilitat i precaució, ja que la situació és "altament complicada": "estem possiblement davant el cap de setmana més perillós de l'any".
El conseller ha subratllat que la revetlla, considerada la festa de les fogueres i els petards i que marca l'inici de l'estiu, arriba quan els boscos estan en una situació molt complexa, a causa de l'absència de pluges, les altes temperatures, el descens de la humitat i el fort vent que està previst que bufi durant els pròxims dies.
"Un petit incendi provocat per un petard pot acabar causant un gran incendi forestal", ha alertat Buch, després d'apuntar que es reforçarà al llarg dels pròxims dies la vigilància i la presència de bombers als parcs, ja que "tota precaució és poca". "És una situació altament complicada, no ens la podem jugar", ha advertit.
NACIONAL.CAT
Comparteix a la teva xarxa social preferida: