Permís per Punts
Tota la informació des del teu navegador

Selecciona el teu idioma CASTELLÀCASTELLÀCATALÀCATALÀ
  • Ets a:Inici
  • Notícies
  • Cotxes híbrids, híbrids endollables i elèctrics: manteniment durant la quarantena

Cotxes híbrids, híbrids endollables i elèctrics: manteniment durant la quarantena

Comparteix a la teva xarxa social preferida:
 

La restricció de moviments, limitat ara a activitats essencials en el cas dels treballadors per compte aliè, i l'obligat confinament per lligar en curt el contagi del coronavirus es tradueix en que un bon gruix dels cotxes del nostre país estaran aturats fins que duri l'estat d'alarma.

I més enllà dels consells generals per mantenir l'automòbil en perfecte estat, què passa amb els models electrificats, com és el cas dels híbrids, híbrids endollables o elèctrics? Això és el es que recomana fer en cas d'aquestes mecàniques alternatives per evitar problemes i la degradació de la seva bateria, que és en el seu cas el dispositiu que més pateix en períodes d'inactivitat.



Com mantenir la vida útil de la bateria en els híbrids
Toyota Corolla 2019 Prueba 022
La gran diferència entre els cotxes de combustió pura i els híbrids o elèctrics, és que els segons disposen d'una bateria d'alta tensió que no podem manipular com, per exemple, la de 12V, que alimenta els sistemes elèctrics del cotxe i que, per evitar la seva degradació, podem desconnectar totalment o parcialment. Encara que primerament haurem d'assegurar el que recomana el fabricant en el manual.

D'aquesta manera, i en el cas d'un híbrid convencional, per garantir que es mantingui la càrrega de la bateria que alimenta el propulsor elèctric, ja sigui d'ió-liti o de níquel-metall hidrur, el recomanable és posar en marxa el sistema híbrid durant 30 minuts, al menys una vegada cada quatre setmanes.
 
Al volante del Toyota RAV4 2019
No cal circular amb ell, n'hi haurà prou amb encendre el contacte i mantenir la palanca de canvis en la posició P (Pàrquing), comprovant que efectivament el vehicle està arrencat: per exemple, en els models de Toyota, així com en altres marques, sabrem que està encès si apareix el testimoni 'Ready' al quadre d'instruments.

Un cop ho tinguem actiu, el seu és desconnectar els llums i elements elèctrics, com ara la climatització, el sistema multimèdia, la llum ambiental ... I així haurem mantenir-lo durant mitja hora, el que assegura que la bateria quedarà carregada.

Això sí, ja que el motor de combustió es posarà a funcionar diverses vegades durant aquest procés i, per tant, originarà gasos d'escapament, haurem fer-ho a l'aire lliure, encara que també pot fer-se al garatge sempre que disposi de ventilació, ja sigui perquè compta amb un sistema d'extracció de fum o, en el cas dels particulars, mantenint la porta obert.

Híbrids endollables i elèctrics: la bateria no ha de descarregar-se completament
Kia Xceed Phev híbrido enchufable
Per la seva banda, en el cas que el nostre cotxe sigui híbrid endollable o 100% elèctric, a causa que són bateries de més capacitat, és més complicat que es descarreguin, llevat que estigui aturat durant molt temps o que abans de el període de inactivitat estigués a el límit. No obstant això, cal anar amb compte doncs, si ho fa, provocaria que la seva vida útil s'escurci al degradar més ràpidament.

A això se suma que, en el cas dels elèctrics purs, si es descarrega per complet, no podrem arrencar el cotxe sense haver de recórrer a assistència tècnica.
Peugeot e-208 prueba contacto
L'ideal en aquests casos, per evitar la descàrrega completa, és anar comprovant el nivell de càrrega de la bateria, ja sigui en el propi cotxe o de forma remota mitjançant un app si existeix aquesta possibilitat, i connectar-perquè carregui a el complet quan estigui en nivells al voltant del 10% o 15%. I si és possible, en rang de càrrega lenta completa, ja que la ràpida també escurça, ni que sigui mínimament, la seva vida útil.

Una altra possibilitat és deixar-los sempre endollats, ja que el sistema va gestionant la càrrega automàticament segons procedeixi. Però encara que a priori no hauria de afectar el dispositiu, els fabricants, en general, no ho recomanen.

Per la resta, davant models electrificats, haurem de prendre les mateixes precaucions que amb automòbils de combustió pel que fa a pneumàtics, així com per exemple els nivells de líquid que han d'estar al nivell recomanat en el moment de l'aturada, el que ens ajudarà a detectar possibles pèrdues: oli, líquid de frens, refrigerant, eixugaparabrises (tot depenent de les diferents mecàniques, és clar).

D'aquesta manera, quan torni la normalitat després de la parada obligat, podrem seguir gaudint del nostre cotxe i evitar visites a taller. Val més prevenir que curar.
Comparteix a la teva xarxa social preferida:

Cercador ràpid

Localitza el curs que millor s'adapti a les teves necessitats filtrant per centre, tipus de curs o data d'inici.
Per centre:Llistar els centres que imparteixen cursos de punts
Per tipus de curs:
Per data de curs:

La UTE FAC-CNAE està formada per la Federació d'Autoescoles de Catalunya juntament amb la Confederació Nacional d'Autoescoles.
UTE FAC-CNAE
C/ Mineria, 62-64, baixos
08038 Barcelona
Tel. 900 10 20 88
permisperpunts@recuperapunts.cat