Permís per Punts
Tota la informació des del teu navegador

Selecciona el teu idioma CASTELLÀCASTELLÀCATALÀCATALÀ

Ciclista protegit

Comparteix a la teva xarxa social preferida:

 

La bicicleta és un mitjà de transport que promou l'exercici saludable, redueix la intensitat del trànsit i no contamina. Però és el vehicle més fràgil i desprotegit del trànsit.

A vegades també, quan som els conductors de vehicles motoritzats, no respectem prou els ciclistes perquè els considerem un vehicle més petit.

Sigui quin sigui el vehicle que conduïm, cal que tinguem present algunes pautes de conducció.

Ciclista protegit

Hem de ser conscients que som l'element més feble del trànsit. Per tant, hem d'actuar amb sentit comú i estar atents a la conducció i a les maniobres dels altres vehicles.

  1. Hem d'utilitzar sempre el casc.

  2. Podem posar miralls retrovisors a banda i banda de la bicicleta.

  3. Hem de tenir el sistema d'enllumenat en perfectes condicions, llum blanca davant i llum vermella al darrera.

  4. És important que utilitzem elements reflectors a la bici: en els pedals, en les rodes, al casc i a la roba.

  5. Si circulem de nit o amb poca visibilitat, la bicicleta ha de portar una llum de posició davantera i posterior i una catadiòptric al darrere. A més, els ciclistes hem de portar una peça de roba reflectora que permeti que ens distingeixin a una distància de 150 m.

Si la carretera té un voral transitable i prou ample, hem de circular-hi. Si no ho és, hem de circular pel costat dret de la calçada.

Hem de mantenir una velocitat adequada a la via i a les circumstàncies (climatologia, paviment ...)

 

Hem d'advertir de les nostres maniobres amb suficient antelació perquè la resta de vehicles sàpiguen què farem.

 

Hem obeir els senyals de trànsit, perquè també són per a nosaltres.

 

Si hem de girar a l'esquerra cap a una carretera on no hi ha un carril especialment condicionat per fer-ho, hem de situar-nos a la dreta i iniciar el gir fora de la calçada sempre que sigui possible. Si hem d'aturar-nos a la carretera, ho hem de fer en un lloc adequat i mai sobre la calçada.

 

Si portem darrere un automòbil per un lloc on és difícil avançar, procurem cedir-li el pas amb senyals evidents amb la mà esquerra quan considerem que pot fer la maniobra amb seguretat: d'aquesta manera ajudarem a una bona convivència. Si anem amb un grup de gent i hi ha trànsit intens o dificultat perquè ens avancin, és preferible fer petits grups i circular mantenint entre els grups una distància de la mida de dos cotxes com a mínim.

 

Si portem alforges o càrrega, recordem que el comportament de la nostra bicicleta és diferent a les baixades o en fer maniobres.

 

Les bicicletes poden transportar un menor de fins a set anys en un seient addicional homologat quan el conductor sigui major d'edat.

 

Recordem que està prohibit:

  1. Transportar persones en remolc.

  2. Circular per autopista.

  3. Circular utilitzant cascos, auriculars o telèfon mòbil.

  4. Conduir bicicletes amb una taxa d'alcohol superior a 0,25 mg d'alcohol per litre d'aire espirat.

 

Conductor previsor

És cert que la bicicleta és un vehicle fràgil al costat dels vehicles de motor. Per això és essencial que extremem les precaucions quan ens trobem amb ciclistes.

Si tenim presents les pautes de conducció següents, millorarem la seguretat dels ciclistes i tots plegats podrem gaudir dels avantatges que ens ofereix la bicicleta com a mitjà de transport saludable, pràctic, eficient, ecològic i segur.

Quan circuleu darrere d'una bicicleta, heu de deixar un espai lliure que us permeti parar-vos sense topar en cas de frenada brusca o caiguda de la bicicleta.

Recordeu que el ciclista no pot conduir en una línia recta perfecta; un forat o un cop de vent pot fer que es desviï de la seva trajectòria.

Els ciclistes poden circular dos en paral·lel per tan us els podeu trobar. Respecteu-los. també tingueu present que us podeu trobar ciclistes circulant en grup.

Quan avanceu un ciclista, extremeu les precaucions. Cal avançar les bicicletes quan es pot, i no quan es vol. L'ús indegut del clàxon pot alterar el ciclista.

Eviteu avançar si poseu en perill o entorpiu ciclistes que circulen en sentit contrari.

Quan avanceu una bicicleta heu de reduir la velocitat i ocupar tot o part del carril contigu de la calçada i fer la maniobra d'una manera segura.

Recordeu que, per avançar un ciclista, esteu obligats a deixar una distància lateral mínima d'1,5m.

Quan circuleu per carreteres de muntanya amb pendent i corbes, penseu que, en sortir d'un revolt, podeu trobar-vos ciclistes. Per tant, modereu la velocitat extremeu les precaucions i avanceu-los només quan tingueu prou visibilitat.

Cal respectar la prioritat de pas dels ciclistes que circulen per un carril bici, un pas per a ciclistes o un voral.

Recordeu que en girar amb el vehicle per entrar a una altra via s'ha de respectar la prioritat de pas dels ciclistes que hi circulen.

Pel que fa a la prioritat de pas, els ciclistes que circulen en grup són considerats una única unitat mòbil, com si fos un sol vehicle llarg. Per tant, heu de respectar la seva prioritat quan el primer ha començat a creuar o ha entrat en una rotonda.



GENCAT 
Comparteix a la teva xarxa social preferida:

Cercador ràpid

Localitza el curs que millor s'adapti a les teves necessitats filtrant per centre, tipus de curs o data d'inici.
Per centre:Llistar els centres que imparteixen cursos de punts
Per tipus de curs:
Per data de curs:

La UTE FAC-CNAE està formada per la Federació d'Autoescoles de Catalunya juntament amb la Confederació Nacional d'Autoescoles.
UTE FAC-CNAE
C/ Mineria, 62-64, baixos
08038 Barcelona
Tel. 900 10 20 88
permisperpunts@recuperapunts.cat