Casi el 20% no supera la ITV
dimarts, 14 / juny / 2016
Comparteix a la teva xarxa social preferida:
Les estacions d'Inspecció Tècnica de Vehicles (ITV) van revisar durant 2015 gairebé 19 milions de vehicles (18.757.553 unitats), fet que suposa un 1% més que el 2014, segons l'últim informe presentat per l'associació AECA-ITV. Del total de vehicles inspeccionats, gairebé 3,5 milions no van superar a la primera la inspecció obligatòria (és a dir, una mica més del 18% del total), o el que és el mateix, un de cada cinc vehicles va ser rebutjat per no reunir les condicions mínimes de seguretat o per emetre a l'atmosfera emissions contaminants i nocives superiors al que estableix la llei.
En total es van detectar 22 milions de defectes, dels quals una mica més de 6 milions eren greus (aquells que automàticament impossibiliten que un vehicle passi la ITV). La mitjana d'errors greus detectats per vehicle rebutjat va ser de 1,8 defectes, ja que en molts d'ells es van detectar més d'un defecte greu.
Enllumenat i senyalització
Per elements, l'apartat en què més defectes greus es van trobar va ser el d'enllumenat i senyalització (24,5%), seguit d'eixos, rodes, pneumàtics i suspensió (22,5%) i frens (15,5%). Per tipus de vehicles els que van presentar major nombre de defectes greus van ser els camions, remolc i semiremolcs i autobusos (més de 2 defectes greus per vehicles)
Entre el 15 i el 20% no passa la ITV
Entre un 15 i un 20% dels vehicles circulen sense tenir la ITV vigent, segons aquest informe, i subratlla que "un estat tècnic precari és la causa que no vagin a la ITV, per no haver de repar-los o, fins i tot, donar-los de baixa ". Així mateix, s'indica que aquest comportament és molt més freqüent entre els propietaris de ciclomotors, motocicletes i furgonetes, el percentatge d'absentisme s'eleva al 40%.
I tot això, tot i que la tendència en el nombre de vehicles que van a la ITV va créixer un 1% respecte a 2014. Entre les causes que expliquen, s'afirma des de l'associació AECA-ITV, aquesta situació hi ha la crisi econòmica ( molts usuaris no poden canviar de cotxe). A més està la major vigilància de la Direcció General de Trànsit (DGT) a través de campanyes de vigilància i de la tecnologia de les càmeres de pals i radars, que des de principis de 2014 detecten quan un vehicle ha passada la ITV o no.
Font SCT
Font DGT
Comparteix a la teva xarxa social preferida: