Barcelona afegeix 112 km de carrers amb límit de 30 km / h: serà efectiu a partir de l'1 de març
dimecres, 26 / febrer / 2020
Comparteix a la teva xarxa social preferida: El Govern municipal de Barcelona signarà en uns dies el decret que estableix que, a partir d'l'1 de març, el límit de velocitat serà de 30 km / ha totes les vies de la xarxa secundària de la ciutat, incloses les que tenen més de un carril o més d'un carril per a cada sentit.
Això implica que hi haurà 112 km més de carrers en què aquest límit de velocitat no es podrà superar, i anirà acompanyat d'actuacions físiques i eines de senyalització per ajudar a visualitzar els conductors que entren en zones pacificades; és a dir, aquelles en què els vianants i els ciclistes tenen prioritat.
En 2022 hi haurà altres 212 km de carrers a 30 km / h
Segons ha explicat l'Ajuntament de Barcelona, ??dirigit per Ada Colau, els treballs de senyalització tant vertical com horitzontal ja han finalitzat, i eixos com el del carrer de la Creu Coberta de Sants ja ha passat a tenir un límit de 30 km / h .
Un eix pel qual cada dia passen 9.700 vehicles en sentit muntanya i 8.500 en sentit mar, segons dades de l'Ajuntament. La xarxa secundària la conformen les vies que connecten nuclis sense arribar a reunir característiques de xarxa principal.
També s'han ajustat els semàfors, prioritzant el pas del transport públic. Amb aquesta mesura, el 68% de la longitud total de les calçades de Barcelona tindran aquesta limitació de velocitat. A més, els plans del consistori s'estableixen queen dos anys se sumin 212 km més de carrers a 30 km / h:
"Les actuacions s'inicien sobre els carrers de la xarxa secundària que tenen més d'un carril de circulació i l'eix de xarxa bàsica Creu Coberta-carrer de Sants, i prosseguiran el 2021 amb més actuacions sobre carrers de xarxa bàsica, entre els quals hi haurà : Via Laietana, Girona, Mandri, Travessera de Gràcia, carretera del Carmel, avinguda Verge de Montserrat, Pi i Molist, Torras i Bages, Almogàvers, Taulat, Diputació...
A aquesta mesura, que entra en vigor l'1 de març, l'acompanyarà la instal·lació, al llarg de l'any, de radars, passos de vianants elevats, coixins berlinesos i senyalització.
Des del consistori justifiquen la mesura com una forma de millorar la seguretat d'altres usuaris de la via pública: "L'Ajuntament de Barcelona entén que es tracta d'una mesura necessària i d'una qüestió indispensable per abordar la reducció de la sinistralitat i de la gravetat de les lesions ", ha dit.
Barcelona ja té implantada des de fa anys la reducció de el límit màxim de velocitat a 30 km / ha les zones 30 o als carrers amb un únic carril de circulació (o un carril per sentit en aquells casos en què aquestes vies disposen de doble sentit de circulació).
Segons explica elPeriódico.es les associacions de comerciants afectades s'han mostrat a favor de la mesura, que podria aconseguir un ambient més saludable i que els ciutadans recuperin els carrers.
motorpasion.com
Comparteix a la teva xarxa social preferida: