Permís per Punts
Tota la informació des del teu navegador

Selecciona el teu idioma CASTELLÀCASTELLÀCATALÀCATALÀ
  • Ets a:Inici
  • Notícies
  • ANESDOR VALORA POSITIVAMENT QUE L'AJUNTAMENT DE BARCELONA RETIRI ELS BLOCS DE FORMIGÓ DELS CARRERS

ANESDOR VALORA POSITIVAMENT QUE L'AJUNTAMENT DE BARCELONA RETIRI ELS BLOCS DE FORMIGÓ DELS CARRERS

Comparteix a la teva xarxa social preferida:

La comissió d'Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat del consistori ha aprovat de forma unànime una proposició per eliminar alguns dels elements sòlids ubicats al costat de la via que posaven en greu risc als usuaris de vehicles de dues rodes


ANESDOR, l'Associació Nacional d'Empreses del Sector de Dues Rodes, ha valorat de forma positiva que l'Ajuntament de Barcelona hagi acceptat eliminar els blocs de formigó, instal·lats l'any passat, tal com havien reclamat tant des de l'entitat com de diferents col·lectius de usuaris.

La proposta presentada per l'oposició ha comptat amb el suport de tots els grups del consistori presents en la comissió d'Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat.

ANESDOR considera necessari que s'apliqui a la major brevetat, ja que només s'ha concretat la seva execució al llarg de 2021.

El passat mes de desembre un motorista va morir al col·lisionar amb una barrera de formigó, de nova creació, instal·lada al costat de la calçada al carrer Balmes. Cada dia que passa amb aquests elements perillosos distribuïts pels carrers es mantenen les possibilitats que aquest tràgic succés torni a repetir-se.

ANESDOR prega a les autoritats que treballin per millorar la seguretat viària dels vulnerables i deixin enrere un urbanisme tàctic que posa en risc a una part important dels ciutadans, que es desplacen en vehicles de dues rodes: no només ciclomotors i motocicletes, sinó també bicicletes i vehicles de mobilitat personal.

Tots reconeixem la prioritat del vianant, però la seguretat viària ha d'atendre a tots els vulnerables sense discriminar per raó d'ús, o no, d'un vehicle.

D'altra banda, la decisió de retirar dels elements de formigó no afecta altres objectes perillosos disposats per l'Ajuntament, com els coixins berlinesos, els pilons metàl·lics o la pintura de l'asfalt. Cal que aquesta mesura marqui el camí d'altres accions similars, destinades a eliminar la resta dels riscos potencials derivats de les modificacions realitzades als carrers en l'últim any.

Segons l'Organització Mundial de la Salut els col·lectius d'usuaris vulnerables en el trànsit són vianants, ciclistes i motoristes. A l'àrea metropolitana de Barcelona són més 300.000 els desplaçaments que es realitzen en moto cada dia, fent la ciutat més sostenible en termes d'emissions, descongestió de el trànsit i ocupació de l'espai públic.

El Govern té una gran oportunitat per millorar la ciutat mitjançant el desenvolupament del seu Pla de Mobilitat Urbana Sostenible, que previsiblement s'aprovarà aquest any. Ha de trobar a la moto i els vehicles lleugers un aliat, facilitant l'ús i molt especialment millorant les condicions de seguretat dels seus desplaçaments.


ANESDOR
Comparteix a la teva xarxa social preferida:

Cercador ràpid

Localitza el curs que millor s'adapti a les teves necessitats filtrant per centre, tipus de curs o data d'inici.
Per centre:Llistar els centres que imparteixen cursos de punts
Per tipus de curs:
Per data de curs:

La UTE FAC-CNAE està formada per la Federació d'Autoescoles de Catalunya juntament amb la Confederació Nacional d'Autoescoles.
UTE FAC-CNAE
C/ Mineria, 62-64, baixos
08038 Barcelona
Tel. 900 10 20 88
permisperpunts@recuperapunts.cat