Permís per Punts
Tota la informació des del teu navegador

Selecciona el teu idioma CASTELLÀCASTELLÀCATALÀCATALÀ
  • Ets a:Inici
  • Notícies
  • ANESDOR RECORDA QUE MOTOS I VEHICLES LLEUGERS NO ESTAN INCLOSOS EN LA PROHIBICIÓ DE VENDA DE VEHICLES DE COMBUSTIÓ A EUROPA A PARTIR DE 2035

ANESDOR RECORDA QUE MOTOS I VEHICLES LLEUGERS NO ESTAN INCLOSOS EN LA PROHIBICIÓ DE VENDA DE VEHICLES DE COMBUSTIÓ A EUROPA A PARTIR DE 2035

Comparteix a la teva xarxa social preferida:

 

 

  • L'aprovació del paquet fit for 55, que prohibeix la venda de vehicles de combustió a partir de l'1 de gener de 2035 a la UE, no afecta les motos i els vehicles lleugers (categoria L d'homolació europea)

  • Europa considera que la contribució del sector dues rodes a les emissions totals del trànsit no és rellevant

  • ANESDOR subratlla que, encara que no hi hagi cap data límit, ja estan immersos en el procés de descarbonització, liderant l'índex de penetració entre els vehicles elèctrics i desenvolupant altres tecnologies de zero emissions netes

El Parlament Europeu ha ratificat aquest mes la normativa que prohibeix la venda als països membres de tots els turismes i furgonetes que no siguin zero emissions a partir de l'1 de gener de 2035. Però la moto i el vehicle lleuger (categoria L) és una excepció.

Això vol dir que, des d'aquesta data, sí que es podran continuar comercialitzant motocicletes, ciclomotors, tricicles, quadricicles -quads, microcotxes- amb motors de combustió, ja que Europa entén que la contribució d'aquest sector a les emissions contaminants totals del trànsit rodat no és rellevant, per la qual cosa no cal incloure'l a les noves restriccions.

Tot i això, l'Associació Nacional d'Empreses del Sector Dos Rodes (ANESDOR) ha recordat que encara que no hi hagi cap límit per comercialitzar motos i vehicles lleugers moguts per gasolina, els fabricants ja estan immersos, igual que la resta de la indústria i la societat a general, en el procés de descarbonització i en l'objectiu de zero emissions netes. Actualment, la moto nova no només compleix amb l'exigent normativa europea antiemissions Euro 5 (en vigor, des del 2021 i que no té res a veure amb la dels turismes), sinó que és el vehicle elèctric que més penetració està aconseguint al mercat: l'any passat, el 8,5% del total de les motos venudes a Espanya van ser 100% elèctriques.

El secretari general d'ANESDOR, José María Riaño, ha subratllat que “és més fàcil electrificar les motos urbanes. Ara com ara, amb les tecnologies actuals, les motocicletes grans presenten més problemes, perquè no admeten ni el pes ni la mida de les bateries necessàries per mantenir les seves prestacions actuals”. Per aquest motiu, ha recalcat que atès que “l'objectiu final no és el vehicle elèctric, sinó el vehicle amb zero emissions netes”, al camí de la “necessària neutralitat tecnològica” s'hauran d'anar implementant també “altres tecnologies”.

Pel que fa a l'etiquetatge mediambiental, Riaño ha assenyalat que, tot i que el Govern actual ha reiterat que, de moment, no modificarà les etiquetes dels turismes, a la moto i al vehicle lleuger “hi ha el problema que compten amb etiquetes ambientals que no signifiquen el mateix que en els cotxes”, perquè no impliquen les mateixes emissions. "Per exemple, com que no hi ha motos híbrides, l'adhesiu Eco de les motos existeix però està deserta, i això s'hauria de redefinir", ha destacat el secretari general d'ANESDOR. Ara que tants municipis espanyols preparen els ZBE, és molt important recordar aquestes diferències.

anesdor.
Comparteix a la teva xarxa social preferida:

Cercador ràpid

Localitza el curs que millor s'adapti a les teves necessitats filtrant per centre, tipus de curs o data d'inici.
Per centre:Llistar els centres que imparteixen cursos de punts
Per tipus de curs:
Per data de curs:

La UTE FAC-CNAE està formada per la Federació d'Autoescoles de Catalunya juntament amb la Confederació Nacional d'Autoescoles.
UTE FAC-CNAE
C/ Mineria, 62-64, baixos
08038 Barcelona
Tel. 900 10 20 88
permisperpunts@recuperapunts.cat