A Noruega es van vendre més cotxes elèctrics que de combustió el passat 2020
dilluns, 22 / febrer / 2021
Comparteix a la teva xarxa social preferida:
- Noruega va tancar 2020 amb un total de 141.412 vehicles venuts, 76.789 dels quals van ser cotxes elèctrics, aconseguint una quota de mercat de 54%
- S'espera que l'any que ve la quota dels elèctrics abast o superi el 65% a seu camí per vendre únicament cotxes zero emissions per al 2025
A Noruega es van vendre més cotxes elèctrics que de combustió l'any passat. Segons dades de laFederación Noruega de Carreteres (OFV), la quota de mercat dels vehicles 100% eléctrics va aconseguir el 2020 el 54%, creixent des del 42% registrat el passat 2019. En una dècada, els elèctrics han pujat des d'una quota de l'1% fins al 54% al país escandinau. Segons els seus objectius, Noruega vol convertir-se en el primer país a deixar de vendre cotxes de combustió per 2025.
Fins ara, ja s'havien registrat mesos en què els elèctrics superaven als cotxes dièsel i gasolina en el mercat noruec, però 2020 ha marcat el primer any complet en què els han superat. "Anem pel bon camí per aconseguir l'objectiu de 2025", va dir el director de l'OFV, Øyvind Thorsen. Segons les dades de l'organisme noruec, l'escalada dels elèctrics va ser sostinguda durant tot l'any, encara que durant els últims mesos de l'exercici es va disparar aconseguint en decembre una quota de mercat del 67%.
La OFV espera que la quota de mercat d'aquests vehicles segueixi creixent durant 2021 i des Associació de Vehicles Elèctrics de Noruega, apunten que el seu pes en el mercat podria superar el 65%. "Si ho aconseguim, l'objectiu de vendre únicament vehicles zero emissions el 2025 serà possible", va admetre Christina Bu, directora de l'associació.
Els vehicles més venuts a Noruega
En total es van matricular 141.412 unitats l'any passat a Noruega, 76.789 dels quals van ser vehicles elèctrics. Els cotxes dièsel, que eren majoria amb el 76% de la quota de mercat el 2011, van significar només un 8,6% del mercat. En el segment elèctric, l'any passat el model més venut va ser l'e-tron d'Audi, que compta amb dues opcions de silueta, l'estàndard i la Sportback, amb un aire més coupè. El Tesla Model 3, model més venut el 2019, va ser el segon. Aquest any, Tesla encara afegirà més opcions amb la introducció del SUV Model Y, que es sumarà als nous llançaments de Ford, amb el Mustang Mach-E, Volkswagen, amb la família ID., I BMW, amb el iX3.
Segons l'últim Baròmetre de la Electromobilitat d'Anfac, l'Associació Espanyola de Fabricants d'Automòbils i Camions, Noruega és el país europeu més preparat per a la mobilitat elèctrica. Anfac elabora una nota sobre 100 a partir de diferents indicadors com la quota de mercat de el vehicle elèctric o el desenvolupament d'una òptima infraestructura de càrrega. El país escandinau ha dominat el panorama comunitari des de fa anys i, segons l'últim estudi, amb dades de l'tercer trimestre del 2020, és líder destacat amb 261,4 punts sobre 100. Espanya és el quart país per la cua de el continent amb 14, 9 punts.
elperiodico.com
elperiodico.com
Comparteix a la teva xarxa social preferida: