Permís per Punts
Tota la informació des del teu navegador

Selecciona el teu idioma CASTELLÀCASTELLÀCATALÀCATALÀ
  • Ets a:Inici
  • Notícies
  • 21.181 MATRICULACIONS ELÈCTRIQUES: 2018 VA SER UN BON ANY, I 2019 SERÀ MILLOR

21.181 MATRICULACIONS ELÈCTRIQUES: 2018 VA SER UN BON ANY, I 2019 SERÀ MILLOR

Comparteix a la teva xarxa social preferida:

L'últim any ens ha deixat excel·lents notícies en relació al desenvolupament i integració del vehicle elèctric al nostre país. Tot i que per primera vegada no han estat llançats programes d'ajuts, les vendes a Espanya tant de vehicles elèctrics com d'híbrids continuen augmentant progressivament.

Segons Aedive, l'Associació Empresarial per al Desenvolupament i Impuls del Vehicle Elèctric, 2018 ha tancat amb 21.181 matriculacions de vehicles elèctrics, i el mes de desembre especialment positiu amb 2.232 unitats d'elèctrics purs i 832 d'híbrids-endollables venudes. Un increment de més del 60% en relació a l'any anterior.

ESPANYA DOBLA LES MATRICULACIONS A 2018

Pel que fa a 2017 hem pogut observar un increment molt notable de les vendes d'aquests models, motivat entre altres factors per la implantació de mesures mediambientals en l'accés a les grans ciutats. En total s'ha passat de les 13.012 unitats de 2017 a les 21.181 el 2018, de les quals 15.495 pertanyen a elèctrics purs (BEV) i 5.686 híbrids-endollables (PHEV).

Aquestes dades són d'enorme interès per a un mercat que, en termes percentuals, suposa un increment del 60% en BEV i el 70% en PHEV si ho comparem amb el mateix mes de l'any anterior. Entre els models elèctrics matriculats al 2018 trobem 6.132 turismes, 1.825 furgonetes, 3.938 ciclomotors i 3.352 motocicletes, tal com va publicar Aedive.

UNA LLARGA TRAJECTÒRIA QUE CONTINUA LA SEVA ASCENS

Els vehicles menys contaminants en circulació, al nostre país, tenen una història relativament recent. La seva incorporació al mercat espanyol ha trobat el seu major impuls principalment en aquests últims anys. Avui dia al voltant de dos milions de cotxes elèctrics circulen per a tot el món, i l'acord de París assegura que per 2040 arribarem als 600 milions d'unitats. Però, com hem arribat fins aquí? El camí no ha estat senzill.

ANFAC va mostrar unes dades desesperançadores en 2016 amb tan sols un 0,3% de vendes d'elèctrics a Espanya, un percentatge que ens situava molt per sota del nostre veïns de Regne Unit (1,7%) i França (1,5%) . Amb aquest ampli marge de millora, la situació està canviat de forma notòria.

Si tirem la vista més enrere, la quota de mercat del cotxe elèctric pur en 2010 era del 0,01%, el que es tradueix en només 73 vehicles elèctrics. No obstant això, en 2017 la quota va ascendir als 0,32 punts, és a dir, 3.920 matriculats. 2018, per la seva banda, ha situat un panorama encara més positiu: al febrer de 2018 es van matricular 1.088 vehicles elèctrics, el que va suposar un augment del 187% respecte al mateix mes de 2017.

MADRID LIDERA la taula classificatòria PER PROVÍNCIES

Amb aquest espectacular creixement, el cotxe elèctric està en boca de tots. Cada dia és més habitual veure algun model circulant per les nostres ciutats, conèixer a familiars que s'han decidit a fer el pas a l'elèctric o parlar amb amics que usen serveis de carsharing elèctric.

La situació al nostre país evoluciona de forma estable i moltes províncies acumulen ja una quantitat considerable. Madrid se situa al podi de les matriculacions amb un total de 6.995 vehicles al 2018, dels quals 3.283 han estat turismes, 1.526 ciclomotors, 1.334 motocicletes, 786 furgonetes, 55 quadricicles, vuit autobusos i dos camions lleugers, a més d'un quad . Aquest increment ve impulsat pel pla d'ajudes llançat per la Comunitat de Madrid al desembre. Això ha permès que la xifra d'elèctrics purs aconseguís les 1.018 unitats (al costat de 650 híbrid-endollables) només en aquest mes. És tot un rècord.

Barcelona segueix de prop aquests nombres amb 3.811 matriculacions de vehicles elèctrics purs, dels quals trobem 962 turismes, 266 furgonetes, dos quads, 37 quadricicles, 1.674 ciclomotors, 862 motocicletes, un camió mitjà i set autobusos. Altres ciutats com Donostia-Sant Sebastià ha fet un pas cap a l'electrificació de la seva flota d'autobusos amb un testeig del trànsit real amb passatgers en el primer autobús 100% elèctric articulat.

I MENTRESTANT ... QUÈ ESTÀ PASSANT A EUROPA?

Sembla que a la resta del continent s'observen diferents velocitats d'implantació del VE. Això es deu principalment a les diferències entre les polítiques de cada estat. Per exemple, Noruega és un dels països a l'avantguarda d'aquest moviment de futur, mentre altres com Itàlia semblen quedar-se a la cua. Hi ha un ampli ventall.

No obstant això, en 2017 al mercat europeu es van lliurar 287.270 unidadesentre elèctrics i híbrodo-endollables, el que representa un 1.4% del total de matriculacions a Europa. La gran referència nòrdica en aquest sentit sumava més del 60% de vendes de elèctric en el tercer trimestre d'aquest any. Suïssa, Suècia i els Països Baixos es troben en aquesta zona alta del rànquing amb xifres que basculen entre el 2 i el 5% de matriculacions.

Per sota d'aquest grup de cap estaria nostre país juntament amb altres grans del sector que continuen incentivant el VE, com són França, Alemanya, Àustria i Regne Unit. Estats que mouen un índex elevat de vendes tot i que el percentatge no salti tant a la vista.


motorpasion

Comparteix a la teva xarxa social preferida:

Cercador ràpid

Localitza el curs que millor s'adapti a les teves necessitats filtrant per centre, tipus de curs o data d'inici.
Per centre:Llistar els centres que imparteixen cursos de punts
Per tipus de curs:
Per data de curs:

La UTE FAC-CNAE està formada per la Federació d'Autoescoles de Catalunya juntament amb la Confederació Nacional d'Autoescoles.
UTE FAC-CNAE
C/ Mineria, 62-64, baixos
08038 Barcelona
Tel. 900 10 20 88
permisperpunts@recuperapunts.cat