DGT 3.0
divendres, 13 / gener / 2023
Comparteix a la teva xarxa social preferida: La Direcció General de Trànsit (DGT) té com a principal objectiu reduir la sinistralitat al panorama nacional, així com la millor gestió del trànsit a la carretera. El primer és molt complicat d'aconseguir, ja que hi ha tota una sèrie de factors que escapen a la pròpia activitat de l'organisme. Ara bé, el servei DGT 3.0 pot aconseguir una disminució dels accidents. Es tracta d'una sèrie de mesures que oferiran informació de gran interès al públic per poder prendre decisions sobre rutes a prendre o perills que es podran trobar a la via.
La seva implementació ha començat a produir-se i s'espera que la base de dades que cal utilitzar pugui ser més gran a mesura que s'incrementi el nombre d'usuaris. S'espera que la seva arribada coincideixi amb l'adopció d'altres mesures tecnològiques, com ara la incorporació de les anomenades balises o senyals V16. Comptar amb les màximes eines disponibles per conduir de manera segura es pot traduir en una reducció de la mortalitat a la carretera.
Vegem, per tant, quines són les claus de la tecnologia que està desenvolupant la Direcció General de Trànsit, perquè és un element que busca ser clau en el futur del transport a Espanya i, per descomptat, fins a quin punt el programa DGT 3.0 pot assolir importants avenços en matèria de seguretat viària. Vet aquí les claus que es coneixen de moment d'aquesta esperançadora plataforma.
DGT 3.0, l'eina per reduir accidents i millorar la gestió del trànsit
Molts són els avantatges que hi pot haver a l'hora de compartir informació a través d'aquesta eina. Començant amb la pròpia balisa, obligatòria per a qualsevol vehicle a partir del 2026, compartirà informació sobre la nostra ubicació. D'aquesta manera, els automòbils que es trobin als voltants podran saber que hi ha un obstacle al mig del trajecte. Una cosa semblant passarà amb la disposició de sensors als vehicles. L'activació, per exemple, d'una llum antiboira, pot servir per oferir informació sobre bancs de boira presents en un espai determinat.
DGT 3.0 permetrà oferir informació de gran utilitat a conductors.
En els anomenats transports de càrrega de grans dimensions. La informació sobre la situació actual pot ser de vital importància per poder traçar rutes alternatives. Es tracta d'una mesura especialment dissenyada per millorar la gestió del trànsit, cosa que pot tenir un gran potencial pel que fa a productivitat a la carretera. Evitar col·lapses a les entrades de les ciutats pot tenir lloc gràcies a la informació sobre aquests senzills episodis.
D'altra banda, d'acord amb la informació que ofereix la Direcció General de Trànsit a través del portal d'Internet, un mapa interactiu de la plataforma podrà registrar diferents capes de personalització, mostrant informació d'interès sobre restriccions a la circulació, la presència de passos a nivell, la xarxa ditineraris de mercaderies perilloses o rutes tradicionalment utilitzades per ciclistes. Es tracta, doncs, d'una alternativa molt interessant, sobretot per a aquelles persones que no solen transitar per un determinat tipus de carreteres.
L'opció 'esdeveniments esportius' permetrà conèixer el traçat de competidors esportives per veure quins carrers o carreteres romandran tallats en un horari determinat. Havies de cercar informació a través de les mateixes plataformes organitzadores. Entre els objectius de DGT 3.0 hi ha una tasca informativa sobre els talls en el trànsit.
Curiosament, aquesta eina també permetrà donar informació sobre estacionaments que han quedat vacants. D'aquesta manera, serà molt més senzill planificar el trajecte per veure si és òptim l'ús de l'automòbil o, per contra, resulta més interessant apostar per un mitjà de transport alternatiu. Es tracta, doncs, d'una opció molt interessant que, alhora, ajudarà a obtenir una millor gestió del trànsit a les ciutats.
Per acabar, s'espera que els altres actors que vegin millorat el seu nivell de seguretat seran els ciclistes. Tot i així, és important destacar que s'hauran de connectar a la plataforma DGT 3.0 a través de dispositius amb l'objectiu que puguin ser reconeguts per la xarxa virtual. Gràcies a aquesta mesura, serà possible establir una circulació molt més segura per a un col·lectiu que ha patit, en massa situacions, les conseqüències d'un atropellament.
mundodeportivo.com
Comparteix a la teva xarxa social preferida: