Permís per Punts
Tota la informació des del teu navegador

Selecciona el teu idioma CASTELLÀCASTELLÀCATALÀCATALÀ

LA DEMANDA DE MOTOS CREIX UN 14% EL 2021 I JA SUPERA ELS NIVELLS PREVIS A LA PANDÈMIA

Comparteix a la teva xarxa social preferida:
  • L'any passat es van vendre 642.160 motocicletes i ciclomotors, entre nous i d'ocasió, un 14% més que el 2020 i un 4.6% més respecte del 2019.
  • El 2021 s'han venut 2,5 motos d'ocasió per cada nova, un augment significatiu respecte abans de la pandèmia, en què la ràtio era de 2,1
  • Comprar una moto d'ocasió a les Canàries, la comunitat més costosa, és 1.500 euros més car que a Aragó, la més barata

Fent honor al seu nom, la demanda de motocicletes i ciclomotors a Espanya el 2021 ha anat com una moto. En total, l'any passat es van vendre 642.160 unitats, de les quals 182.854 van ser noves i 459.306, d'ocasió, segons les dades recollides per ANESDOR (Associació Nacional d'Empreses del Sector Dos Rodas) per a motos.net. Entre les motos d'ocasió, 371.135 van ser motocicletes i 88.171, ciclomotors.

En termes percentuals, la venda de motos noves suposa un creixement del 3,14% respecte del 2020 i una caiguda del 6,23% enfront del 2019. Però, respecte a les motos d'ocasió, les dades donen una alça del 19,12 % comparats amb els del 2020 i, el més cridaner, una espectacular pujada del 9,75% enfront de les vendes del 2019. La caiguda de prop d'un 40% en el nombre de viatgers del transport públic de les grans ciutats podria explicar a parteix aquest notable increment en la venda de motos l'any passat, ja que, a causa de la pandèmia, algunes persones haurien decidit substituir el transport públic per la moto.

José María Riaño, secretari general d'ANESDOR, ha explicat que “les dades demostren que la demanda de moto creix a Espanya per la utilitat que aquests vehicles presenten per a la societat. És una realitat que cada cop més ciutadans contemplen la moto com una opció de mobilitat per als seus desplaçaments diaris i que, de forma paral·lela, es manté com una opció de lleure molt apreciada”.

Per cilindrada, les motos d'ocasió més venudes l'any passat continuen sent les lleugeres (51-125 c.c.), que representen un 36,8% del total, mentre que les de més de 500 c.c. suposen el 21,3% de les vendes i les de cilindrada mitjana (126-500 c.c.) representen el 21,2% del total. D'altra banda, segons les vendes segons el tipus d'ús, el 39,5% són scooter, el 39,2% carretera i el 17,6% de camp.

VENTAS MOTOS DE OCASIÓN POR C.C. – 2021

COMPRAR UNA MOTO D'OCASIÓ A LES ILLES SURT MÉS CAR QUE A LA PENÍNSULA

Comprar una moto d'ocasió varia molt segons la regió d'Espanya on es dugui a terme la transacció. De fet, el preu mitjà d'oferta varia en més de 1.500 euros entre la comunitat més cara, les Canàries (amb un preu mitjà de 6.968 euros) i la més barata, Aragó, amb un preu mitjà de 5.426 euros. Crida l'atenció que la segona comunitat amb els preus més alts, després de les Canàries, correspongui també a les altres illes: a les Balears el preu mitjà és de 6.752 euros. Pel que fa al preu mitjà al conjunt d'Espanya, es va situar en 5.929 euros. I Catalunya, la regió espanyola després d'Andalusia on més motos d'ocasió es venen, va ser la segona comunitat amb els preus més baixos: 5.465 euros.

A GAIREBÉ TOTES LES COMUNITATS, EL CREIXEMENT ÉS DE DOBLE DÍGIT

A totes les comunitats autònomes van augmentar les vendes de motos d'ocasió. En el cas dels ciclomotors, cap va créixer tant com Madrid, amb un espectacular creixement del 29,2% respecte al 2020. Pel que fa a les motocicletes, la comunitat que va registrar un increment més gran de vendes respecte a l'any anterior, va ser el País Basc (26,7%). A l'altre costat de la balança, Ceuta i Melilla van ser les comunitats on les vendes de motocicletes van créixer menys (8,2%), igual que Extremadura i Navarra, en el cas del ciclomotor, les vendes del qual només es van incrementar en un 6, 9% respecte al 2020.

D'altra banda, Catalunya i Andalusia han estat les dues regions d'Espanya on s'han venut més motocicletes. Catalunya, amb 77.431 unitats, seguida d'Andalusia, que arriba a les 69.949 vendes.

 

VENTAS DE MOTOCICLETAS DE OCASIÓN POR CC.AA.

*I.P.M Porcentaje de ventas de motocicletas en cada comunidad autónoma respecto al total nacional

Les 5 marques de motocicletes d'ocasió més venudes el 2021 han estat:

HONDA (65.355 unitats venudes, un 18,8% més)
YAMAHA (59.833 unitats venudes, un 20% més)
SUZUKI (33.060 unitats venudes, un 14,8% més)
BMW (31.101 unitats venudes, un 24,1% més)
PIAGGIO (28.781 unitats, un 23,4% més)

D'altra banda, les 5 marques de ciclomotor d'ocasió més venudes han estat:

PIAGGIO (19.372 unitats venudes)
YAMAHA (17.553 unitats)
DERBI (10.234 unitats)
PEUGEOT (6.878 unitats)
APRÍLIA (5.921 unitats)


TOP 10 MODELS DE MOTOCICLETA MÉS VENUTS

HONDA SH 125I (6.460 unitats venudes)
YAMAHA T-MAX 500 (6.285 unitats venudes)
YAMAHA X-MAX 125 (5.119 unitats venudes)
KYMCO AGILITY CITY 125 (5.085 unitats)
HONDA PCX 125 (4.954 unitats)
KYMCO SUPER DINK 125 (4.468 unitats)
SUZUKI UH 125 BURGMAN (4.064 unitats)
BMW R 1200 GS (3.583 unitats)
PIAGGIO LIBERTY 125 (2.749 unitats)
YAMAHA NMAX 125 (2.578 unitats)


LES MOTOS DE MÉS DE DEU ANYS, LES MÉS SOL·LICITADES

Els vehicles de dues rodes d'ocasió sembla que segueixen la tendència dels de quatre. Si al recent baròmetre publicat per coches.net s'observava que el mercat de cotxes d'ocasió centra el seu interès en els vehicles de més de deu anys (41% de les cerques el 2021), una cosa semblant ha passat amb les motos: les motos de més de deu anys han suposat una mica més d'una de cada tres cerques, en concret el 38% del total. Les de menys d?un any representen el 8% de l?oferta i les que tenen entre 1 i 3 anys d?antiguitat, el 25% del total (la segona franja amb més representació).

“Lamentablement, en no existir incentius públics que realment convidin a desfer-se de les motos més antigues i contaminants per substituir-les per models més nous i sostenibles, els exemplars més antics romanen en circulació, fet que suposa un cost més alt per al medi ambient. Cost que cal tenir en compte que en una moto és, en qualsevol cas, molt menor que un cotxe”, explica Marcel Blanes, responsable de relacions institucionals de motos.net

SIS DE CADA DEU USUARIS S'INTERESSEN PER MOTOS DE CARRETERA

Les motos de carretera són, amb el 55,8%, les que més susciten, amb diferència, l'interès dels usuaris que naveguen pel portal de motos.net. Els segueixen les motos off-road amb el 25,6%, mentre que els scooter suposen el 15,6% de les visites. Aquestes dades podrien suposar, segons Marcel Blanes, “un ressorgir de l'interès per les motos per gaudir del lleure després de dos anys en què la pandèmia ha limitat els viatges i també les sortides a l'estranger”. En aquest sentit, la capacitat d'estalvi més gran podria haver derivat a un increment d'aquests vehicles per a gaudi personal.

L'auge despertat pel sector de les motos en general ve, a més, sustentat per la por del transport públic durant aquests dos darrers anys de pandèmia. Una dada ho corrobora: el millor mes de vendes de motos del 2021 va ser l'abril, que coincideix amb el pic de la pandèmia de l'any passat. "La por de la gent a encomanar-se en un transport públic ha estimulat l´interès per les motos", sosté Blanes. Aquest comportament excel·lent del mercat de motos a Espanya ve acompanyat d'una dada de la DGT que confirma la tendència alcista del sector de les dues rodes: el 2021 es va tancar amb 187.837 noves llicències de moto, la xifra més elevada dels últims tretze anys.

 


anesdor

Comparteix a la teva xarxa social preferida:

Cercador ràpid

Localitza el curs que millor s'adapti a les teves necessitats filtrant per centre, tipus de curs o data d'inici.
Per centre:Llistar els centres que imparteixen cursos de punts
Per tipus de curs:
Per data de curs:

La UTE FAC-CNAE està formada per la Federació d'Autoescoles de Catalunya juntament amb la Confederació Nacional d'Autoescoles.
UTE FAC-CNAE
C/ Mineria, 62-64, baixos
08038 Barcelona
Tel. 900 10 20 88
permisperpunts@recuperapunts.cat