Permís per Punts
Tota la informació des del teu navegador

Selecciona el teu idioma CASTELLÀCASTELLÀCATALÀCATALÀ

Entren en funcionament dos nous radars de tram a l'N-II entre Capmany i Agullana (Alt Empordà)

Comparteix a la teva xarxa social preferida:

l Servei Català de Trànsit (SCT), seguint les directrius que marca el Pla Estratègic de Seguretat Viària 2014-2020, posa en funcionament dos radars de tram nous a partir d’avui divendres 3 de març, amb l’objectiu de reduir la velocitat excessiva o inadequada i reduir-hi la sinistralitat:

  • 2 radars de tram a l’N-II entre Capmany i Agullana (Alt Empordà), un en cada sentit de la marxa. Ambdós cinemòmetres controlaran la velocitat al llarg d’un tram de 2,92 quilòmetres de longitud. El límit màxim de velocitat permès és de 80 km/h.

Els sistemes de control de la velocitat mitjana funcionen a través d’un equipament de reconeixement de matrícules situat a l’inici i al final del tram controlat, el qual mesura el temps de recorregut i calcula la velocitat mitjana per tal de comprovar si s’ha superat la velocitat màxima permesa. Aquests cinemòmetres tenen la finalitat de prolongar l'efecte de la reducció de velocitat durant diversos quilòmetres fent així un espai viari segur.

Amb aquesta ampliació de 5,8 quilòmetres més de la xarxa viària catalana equipada amb dispositius de control de velocitat de tram, l’SCT continua apostant per un sistema més segur de control que promou la velocitat constant.

Entre els avantatges dels radars de tram destaquen els següents:

 

  • Eviten frenades sobtades

  • Cobreixen de forma efectiva un tram sencer d’una via

  • S’obtenen velocitats més igualades i uniformes al llarg de tot el tram

  • És un element dissuasiu de gran efectivitat sobre el comportament dels conductors

  • Constitueixen una eina eficaç per reduir la sinistralitat i millorar la seguretat viària

  • Aquest sistema complementa els sistemes de control convencionals, com els radars microones, de làser i els piezoelèctrics

Actualment ja funcionen 17 radars de tram en el conjunt de la xarxa viària de Catalunya:

  • 2 a la N-230 al túnel de Vielha, un en cada sentit de la marxa, instal·lats el desembre del 2009 i en funcionament el juliol de 2010

  • 2 a la N-340 entre Amposta i Sant Carles de la Ràpita, un en cada sentit de la marxa, en funcionament al maig de 2014

  • 1 a la C-65 entre Cassà de la Selva i Llagostera (Gironès), en funcionament al maig de 2014

  • 1 radar per tram a la C-58 entre Sabadell i Badia del Vallès en sentit Barcelona, en funcionament al juny de 2015

  • 1 radar per tram a la AP-7 entre Ulldecona i Amposta en sentit Tarragona, en funcionament al juny de 2015

  • 2 radars per tram a la N-II entre Fornells de la Selva i Quart, un en cada sentit de la marxa, en funcionament al juny de 2015

  • 2 radars per tram a la N-II a Girona, un en cada sentit de la marxa, en funcionament al juny de 2015

  • 2 radars per tram al carril bus-VAO de la C-58, en funcionament al maig de 2016

  • 2 radars de tram a l’A-7 a Tarragona, un en cada sentit de la marxa, en funcionament des del passat mes de febrer

  • 2 radars de tram a la C-66 entre Corçà i Sant Joan de Mollet, un en cada sentit de la marxa, que funcionen també des del passat mes de febrer.

Amb els dos nous radars de trams que es posen en marxa avui ja són 97,76 quilòmetres de la xarxa viària catalana controlats per aquest sistema de velocitat mitjana.

Font SCT

 

Comparteix a la teva xarxa social preferida:

Cercador ràpid

Localitza el curs que millor s'adapti a les teves necessitats filtrant per centre, tipus de curs o data d'inici.
Per centre:Llistar els centres que imparteixen cursos de punts
Per tipus de curs:
Per data de curs:

La UTE FAC-CNAE està formada per la Federació d'Autoescoles de Catalunya juntament amb la Confederació Nacional d'Autoescoles.
UTE FAC-CNAE
C/ Mineria, 62-64, baixos
08038 Barcelona
Tel. 900 10 20 88
permisperpunts@recuperapunts.cat