Vendes de cotxes elèctrics a Europa
divendres, 30 / octubre / 2020
Comparteix a la teva xarxa social preferida: Els rànquing de vendes són una manera pràctica i dinàmica de contextualitzar la situació de cada mercat a través de les vendes de cada model. Si tractem sobre cotxes elèctrics en concret ens ajuda a saber quins models tenen més calat comercial, així com els que comencen a decaure, i en aquesta ocasió donem a conèixer les dades de vendes a nivell europeu de el passat setembre.
És ràpid tenir aquestes dades de vendes quan es tracta d'un únic país, però quan es tracta de fer un rànquing internacional constatar vendes a nivell internacional comporta més feina amb el conseqüent retard en el lliurament de dades. En aquesta ocasió ho fem gràcies a l'analista de Jato, Felip Munoz, que en el seu perfil de Twitter ha compartit les dades collits pels fabricants al setembre d'aquest any.

Analitzant les primeres posicions dels cotxes elèctrics més venuts a Europa fins al mes esmentat n'hi ha un que de primeres crida la nostra atenció, el Volkswagen ID.3, que irromp amb força fins arribar a una tercera posició amb 7.897 unitats venudes. Sens dubte molt bon resultat per part de l'elèctric alemany, però que s'ha pogut veure acrescut pel per la matriculació d'unitats de demostració, així com flotes de premsa, a més que al tractar-se del primer mes d'activitat comercial del model, les reserves que s'han acumulat durant mesos enrere s'han donat totes alhora en un soal dada, de manera que caldrà veure com es donen els propers mesos a l'elèctric de Volkswagen.
Per davant del compacte elèctric de Volkswagen i en primera posició s'assenta l'imbatible Tesla Model 3 amb 15.702 unitats, que tot i haver vist com en alguns mercats en particular Polestar 2 (que ara es veu relegat a la dotzena posició) es feia amb la primera posició de el rànquing de vendes, el gruix europeu s'ho segueix portant la berlina elèctrica americana.
El Renault ZOE es fa amb la segona posició, la seva grandària compacta unit a un atractiu preu base que es veu complementat per les diferents ajudes estatals en els diferents països d'Europa, fan que en termes de vendes aquest any estigui sent el més reeixit de la seva longeva vida comercial.
La quarta i cinquena posició l'ocupen la parella elèctrica de l'duet coreà Hyundai-Kia amb 6.055 unitats registrades per al Hyundai Kona elèctric i 4.911 unitats per al KIA Niro elèctric.
La bona posició del Volkswagen ID.3 ha portat a el Grup Volkswagen a ser el grup que més elèctrics ha venut a Europa el mes passat, ja que a més entre els 15 cotxes elèctrics més venuts en el vell continent també té a el Volkswagen eGolf i a l'Audi i-tron, amb 2.562 i 2.494 unitats matriculades respectivament, que fan que l'agrupació de constructors alemanya se situï al capdavant amb una quota de mercat de 21,4% Això la situa per davant del 20,6% de Tesla, el 16 % de Renault-Nissan i el 14,6% de Hyundai-Kia.
L'analista també dóna a conèixer els cotxes elèctrics més venuts per països, amb la nota dominant repartint entre el Model 3. El Volkswagen ID.3 aconsegueix ser el més venut a països com Irlanda, Noruega i Finlàndia, mentre que en el seu mercat natal el protagonisme se l'segueix portant el Renault ZOE, que també domina a França.
hybridosyelectricos.com
Comparteix a la teva xarxa social preferida: