Menja bé per conduir bé
divendres, 27 / desembre / 2019
Comparteix a la teva xarxa social preferida: Sarsuela, suquet de peix, escudella i carn d’olla, rostit d’ànec o pollastre, canelons, garrí al forn, torrons, tronc de Nadal, tortell de Reis… Tot això ben regat amb un bon vi i alguna beguda espirituosa. El que no sabem és que hi ha tantes coses, tants factors que poden entorpir la nostra conducció… Algunes són evidents i tothom les té clares: alcohol, drogues, medicaments, etc. D’altres, en canvi, no semblen tan òbvies i, en canvi, tenen una influència directa a l’hora de manejar vehicles de motor. Determinats aliments o begudes ens poden provocar males digestions i acidesa, somnolència, cansament, disminució dels reflexos, sobreestimulació… Cal ser-ne molt conscients.
Quan fem un viatge llarg, de ben segur que hi pensem, perquè calculem les parades, on menjar, on descansar… En aquest cas, si ens hem de passar moltes hores conduint, és important menjar lleuger, en poquetes quantitats, més sovint, i, sobretot, hidratar-se molt. Per a la resta de viatges habituals o diaris els consells són pràcticament els mateixos, amb l’afegitó dels beneficis implícits de mantenir una bona alimentació i una vida sana.
Tan important és el que mengem com la quantitat, és a dir, menjar menys pot provocar una disminució de l’atenció durant la conducció, i, per tant, la seguretat viària disminueix i augmenta la possibilitat de patir un incident o un accident. En canvi, una fartanera provocarà segur problemes durant la digestió i augmentarà la son, la falta de concentració i el cansament.
Sí o No: aliments al volant
Una alimentació variada és el més aconsellable per a tot, i també a l’hora de conduir. L’àpat ha d’aportar prou hidrats de carboni, proteïnes i minerals. És important que estigui exempt de greixos, com també és necessari menjar la quantitat justa.
I recorda…
NO es pot menjar mentre es condueix. L’article 18 del Reglament general de conducció recorda que “El conductor d’un vehicle està obligat a mantenir la seva pròpia llibertat de moviments, el camp necessari de visió i l’atenció permanent a la conducció, que garanteixi la seva pròpia seguretat, la de la resta d’ocupants del vehicle i la de la resta d’usuaris de la via”.
SCT
Comparteix a la teva xarxa social preferida: