Permís per Punts
Tota la informació des del teu navegador

Selecciona el teu idioma CASTELLÀCASTELLÀCATALÀCATALÀ

L'SCT coordina una campanya preventiva centrada en els conductors dels vehicles de mobilitat personal i els ciclistes en via urbana

Comparteix a la teva xarxa social preferida:

El Servei Català de Trànsit (SCT)coordina per primer cop amb les Policies Locals una campanya preventiva de conductes de risc dels conductors de vehicles de mobilitat personal (VMP), des d’avui dilluns 6 fins al diumenge 12 de juliol. Aquesta acció policial, la sisena d’aquest tipus que es fa enguany, també se centrarà en les conductes de risc dels ciclistes a l’hora de circular, i en les dels altres usuaris en relació als ciclistes. Fins que acabi l’any, hi ha 8 campanyes més de control i prevenció previstes.

Control dels vehicles de mobilitat personal

En el cas dels conductors de vehicles de mobilitat personal, les principals conductes de risc que es controlaran, entre d’altres, seran: la circulació per voreres i zones de vianants, amb l’excepció dels monopatins, patinets o aparells similars que ho facin a pas de persones; la circulació amb un número de persones transportades superior al de les places permeses; la circulació amb auriculars connectats a receptors o reproductors de so; utilitzar dispositius de telefonia mòbil durant la conducció; i la circulació de nit o en situacions amb poca visibilitat, sense que el vehicle disposi de llum ni l’usuari porti roba o elements reflectants.

També convé recordar que els conductors de VMP estan obligats a sotmetre’s a les proves de detecció d’alcohol i drogues (en el cas de l’alcohol, no es podrà superar la taxa de 0,25 mil·ligrams per litre d’aire expirat). Pel que fa a l’ús del casc i altres elements de protecció, es tindrà en compte el que s’estableixi a les corresponents Ordenances municipals.

Control dels ciclistes

Pel que fa als ciclistes, es controlarà, entre d’altres aspectes, la circulació utilitzant auriculars connectats a aparells receptors o reproductors de so i/o dispositius de telefonia mòbil; el no respectar els semàfors en vermell i els senyals de STOP o cediu el pas; la circulació per zones de vianants i voreres habilitades sense respectar la preferència del vianant; el transport d’un menor de 7 anys sense seient o casc homologat; no utilitzar el casc de protecció; la circulació en el sentit contrari de la marxa; la circulació agafat a un vehicle en marxa, sense agafar el manillar de la bicicleta amb les dues mans o fent zig-zag entre els vehicles en marxa; la circulació amb una bicicleta, de nit, sense dispositius d’enllumenat i senyalització òptica reglamentaris; i la circulació amb presència de drogues a l’organisme i/o no sotmetre’s a les proves de detecció d’aquestes substàncies.   

A tot això, cal afegir que les policies locals també vetllaran perquè els altres usuaris també respectin la mobilitat de les bicicletes: els estacionaments de vehicles als carrils bici, vies de ciclistes i zones de reserva d’estacionament de bicis sense autorització; la circulació dels vehicles de dues rodes pels carrils bicis i les vies de ciclistes; i no respectar la prioritat de pas dels ciclistes que circulen per un carril bici, un pas de ciclistes o un voral degudament senyalitzats.

A la darrera campanya preventiva centrada en ciclistes, realitzada el juliol de l’any passat, es van dur a terme 850 controls i es van imposar un total de 700 denúncies a ciclistes, i 86 a altres usuaris. De les 700 denúncies a ciclistes, 382 van tenir relació amb distraccions, 316 amb alguna conducta de circulació de risc i 2, amb alguna infracció d’estacionament.

El Servei Català de Trànsit apel·la a la bona convivència dels conductors de vehicles de mobilitat personal i de bicicletes amb la resta d’usuaris de la xarxa viària catalana i al respecte de tots per la normativa establerta.    

Sinistralitat

Durant el primer semestre de 2020, hi ha hagut 4 ciclistes morts, 2 en zona urbana i 2 més en zona interurbana. L’any 2019, durant el primer semestre, també van morir 4 ciclistes, però 1 en zona urbana i 3 més en carretera. Si ens fixem en les dades globals de tot l’any 2019, en total van morir 14ciclistes, 5 en zona urbana i 9 més en zona interurbana.

Tenint en compte que aquest juliol també hi ha hagut un altre ciclista mort en carretera, l’SCT vol recordar la importància d’una actitud prudent i responsable al volant o manillar per evitar sinistres com aquests o minimitzar-ne els danys. 

Comparteix a la teva xarxa social preferida:

Cercador ràpid

Localitza el curs que millor s'adapti a les teves necessitats filtrant per centre, tipus de curs o data d'inici.
Per centre:Llistar els centres que imparteixen cursos de punts
Per tipus de curs:
Per data de curs:

La UTE FAC-CNAE està formada per la Federació d'Autoescoles de Catalunya juntament amb la Confederació Nacional d'Autoescoles.
UTE FAC-CNAE
C/ Mineria, 62-64, baixos
08038 Barcelona
Tel. 900 10 20 88
permisperpunts@recuperapunts.cat