LES MATRICULACIONS DE MOTOS A EUROPA van créixer un 10,3% EN EL PRIMER SEMESTRE
dilluns, 26 / agost / 2019
Comparteix a la teva xarxa social preferida:
França avança a Itàlia com a país de la UE amb més motos matriculades després de créixer en aquest període un 19,5%
A Europa es van comercialitzar 766.757 unitats, de les quals aproximadament una de cada vuit es va matricular a Espanya (96.776)
Tots els grans mercats europeus han presentat resultats positius
ANESDOR, l'Associació Nacional d'Empreses del Sector Dues Rodes, i ACEM, l'Associació de Fabricants Europeus de Motocicletes, han fet públiques les dades de matriculacions del sector dues rodes a Europa corresponents al primer semestre de 2019.
En els primers sis mesos de 2019, a la Unió Europea s'han matriculat un total de 766.757 motos (+ 10,3%), entre motocicletes, 617.851 unitats, i ciclomotors, 148.906. La resta d'altres vehicles lleugers (tricicles i quadricicles) van aconseguir les 32.175 matriculacions. Els tres mercats han presentat resultats interanuals favorables: motocicletes, 8,5%; ciclomotors, 18,5%; altres vehicles lleugers, 20,5%.
Jose María Riaño, secretari general de ANESDOR i representant de les associacions nacionals europees en el Comitè Executiu d'ACEM, ha explicat que "és una realitat que els ciutadans europeus cada vegada trien més la moto com a mitjà de transport. D'una banda, les motos de petita cilindrada i els ciclomotors s'han convertit en una solució de mobilitat sostenible en l'entorn de les grans ciutats i, d'altra, el mercat d'oci, que circula majoritàriament els caps de setmana, també està en auge ". "Que una de cada vuit motos matriculades a Europa ho faci a Espanya és un indicador clar de la creixent importància del mercat espanyol a nivell continental", ha ressaltat.
Més motos a tot Europa
França ha avançat a Itàlia com el país de la UE en què es venen més motos d'aquest tipus, amb un creixement del 19,5% i un total, aquest semestre, de 150.836 unitats. El país transalpí ha crescut a un ritme (5,7%), el que ha provocat aquest 'sorpasso', al quedar-se a 148.550 unitats. En tercer lloc, se situa Alemanya amb 120.599 vehicles lleugers, seguida d'Espanya que, amb 96.776 unitats, consolida la seva rellevància a Europa.
El mercat del ciclomotor presenta algunes particularitats en la seva distribució per països. Encara que França és també el país on es matriculen més vehicles d'aquest tipus, a continuació se situen altres estats heterogenis quant a grandària i població: Holanda és el segon país on més ciclomotors es comercialitzen, seguit d'Alemanya, Bèlgica, Polònia, Itàlia i Espanya.
anesdor.com
Comparteix a la teva xarxa social preferida: