En comptar amb un motor híbrid situat just abans de l'arbre de transmissió, per aprofitar l'energia de les catenàries, fora de la eHighway també es pot seguir reduint les emissions a l'actuar com un Toyota Prius. Especialment beneficiosa és la propulsió elèctrica en vehicles de gran tonatge, on les arrencades poden suposar consums marginals que superen amb molta facilitat les xifres de tres dígits.
Aquest sistema ha estat inaugurat per Anna Johansson (Ministra d'Infraestructures) i Ibrahim Baylan (Ministre d'Energia), i es va a testar durant els propers dos anys durant els quals funcionarà com a laboratori de proves. Els camions de Siemens recopilaran informació per decidir si el projecte eHighway és beneficiós i viable a llarg termini, un projecte que en la teoria és dues vegades més eficient que els sistemes de propulsió convencionals.
Un sector del transport que demana a crits "despetrolizarse"
Les dades són evidents. Un terç de totes les emissions de diòxid de carboni a Suècia procedeix del transport, la meitat d'elles són del transport de mercaderies. A més s'estima que el volum dels transports per carretera segueixi creixent a mesura que ho fa la capacitat ferroviària, el que requieremedidas immediates.
PER 2030 SUÈCIA VOL ACONSEGUIR QUE EL TRANSPORT SIGUI TOTALMENT SOSTENIBLE. HI HA MOLT TREBALL PER DAVANT
La preocupació de Suècia per reduir les emissions no és novetat, i la seva estratègia de protecció climàtica preveu que el 2030 el sector del transport seaindependiente dels combustibles fòssils. Amb una llarga transició per davant fins al 2030, cal començar ja amb la recerca d'alternatives viables.
Desvincular als camions de la seva dependència amb els derivats del petroli és una necessitat, i la eHighway és el primer pas. El segon ha d'arribar en 2017, amb una segona autopista elèctrica entre Los Angeles i Long Beach (Califòrnia), en aquest cas en col·laboració amb Volvo i el Districte d'Administració de la Qualitat de l'Aire de la Costa Sud.
Motorpasión