Permís per Punts
Tota la informació des del teu navegador

Selecciona el teu idioma CASTELLÀCASTELLÀCATALÀCATALÀ

Els usuaris de patinets elèctrics necessiten una formació específica, segons experts en mobilitat

Comparteix a la teva xarxa social preferida:
La febre pels patinets elèctrics que sembla haver arribat a les ciutats per quedar-se, ha revolucionat en part el concepte de mobilitat urbana i ha canviat la manera de veure els desplaçaments curts.

L'ús de Vehicles de Mobilitat Personal (VPM) s'ha estès entre tota mena d'usuaris per als seus desplaçaments rutinaris, encara que són sobretot els més joves els que els han posat de moda, ja que perceben aquest tipus de mitjà de transport com pràctic, sostenible i divertit.

Es tracta d'una alternativa que en molts casos s'imposa no només als desplaçaments a peu sinó a metro o a l'autobús i fins i tot al cotxe. No obstant això, la proliferació dels VPM ha generat ja més d'un problema de convivència amb vianants i amb altres usuaris de la via.

Els experts demanen formació per als conductors de patinets elèctrics

Experts com Enrique Lorca (president de la Confederació Nacional d'Autoescoles), advoquen perquè els usuaris de VMP rebin una formació intensiva i concreta, encara que es tracti només "d'unes hores", tal com ha declarat en el marc de la Comissió de seguretat Viària de Congrés dels Diputats amb motiu del programa de treball sobre l'Estratègia Espanyola de seguretat Viària 2021-2030.

Per la seva banda, el president de la Federació d'Autoescoles de Catalunya (FAC), Raül Viladrich i Castellanes, ha comentat que "per afrontar la nova mobilitat que fuig de l'individualisme del vehicle propi que fa uns anys imperava a la ciutat" cal "educar i formar els nous conductors d'aquesta nova mobilitat sostenible".

Lorca, a més, ha plantejat la necessitat de crear uns mòduls específics de formació viària orientats a la conscienciació dels riscos a l'volant i de la sinistralitat i ha detallat que aquests models haurien de ser obligatoris i presencials durant la seva formació d'el carnet de conductor.

Llacunes en la normativa específica per patinets elèctrics

El Reglament general de vehicles defineix els VPM com "vehicle d'una o més rodes dotat d'una única plaça i propulsat exclusivament per motors elèctrics que poden proporcionar el vehicle una velocitat màxima per disseny compresa entre 6 i 25 km / h ".

Fins a principis d'aquest any, quan va entrar en vigor la nova normativa específica que ja considera els VMP com a vehicles amb caràcter general, hi havia certs "buits o llacunes legals" al voltant de l'ús. I en l'actualitat, encara no es concreten aspectes com l'edat mínima que es requereix per conduir aquest tipus de vehicle, o l'obligatorietat de portar el casc.

Recordem que sí s'especifica que els VPM es consideren vehicles amb caràcter general, i per tant, els seus conductors estan obligats a complir les normes de circulació, com la resta de conductors.

En aquest sentit, els patinets elèctrics tenen prohibit circular per les voreres, vies interurbanes, travessies, autopistes, autovies o túnels urbans i els seus conductors poden ser sotmesos a controls d'alcohol i drogues com la resta.

Tampoc poden portar auriculars posats, ni fer ús del mòbil o qualsevol altre dispositiu mentre van conduint. A més, hauran de disposar del corresponent certificat de circulació en forma de codi QR que acrediti que el vehicle compleix amb els requisits tècnics d'aplicació d'acord amb la normativa tècnica nacional i internacional.

Motorpasión
Comparteix a la teva xarxa social preferida:

Cercador ràpid

Localitza el curs que millor s'adapti a les teves necessitats filtrant per centre, tipus de curs o data d'inici.
Per centre:Llistar els centres que imparteixen cursos de punts
Per tipus de curs:
Per data de curs:

La UTE FAC-CNAE està formada per la Federació d'Autoescoles de Catalunya juntament amb la Confederació Nacional d'Autoescoles.
UTE FAC-CNAE
C/ Mineria, 62-64, baixos
08038 Barcelona
Tel. 900 10 20 88
permisperpunts@recuperapunts.cat