Els cotxes elèctrics aconsegueixen a Noruega una quota de mercat del 35% al març
dijous, 13 / abril / 2017
Comparteix a la teva xarxa social preferida:
Segueix sense deixar de sorprendre'ns el miracle noruec respecte als cotxes elèctrics. Un país que ha abraçat la tecnologia d'una manera que aquí tot just aconseguim entendre. I és que el passat mes de març el 34.8% dels cotxes que s'han venut en aquest mercat comptaven amb un sistema elèctric i endollable.
Una de les lectures del passat mes a Noruega és que els híbrids endollables també sembla que han tocat sostre en aquest mercat. Igual que hem vist amb les xifres a Espanya, els noruecs s'han inclinat més pels elèctrics purs. D'aquesta manera al març s'han lliurat 2.831 unitats, fet que suposa un creixement del 9.2% i una quota de mercat de turismes, incloent totes les tecnologies, del21.2%. Una xifra que vergonyosament podem comparar amb el tot just 0,4% aconseguit a Espanya.
Per la seva banda els híbrids endollables s'han quedat en 1.834 unitats, fet que suposa un descens del 10.2% respecte al passat any, amb una quota de mercat del 13.7%. També han comptat amb vendes els models a hidrogen, amb 3 unitats matriculades.
Per models ha brillat amb llum pròpia tot un veterà, el Nissan LEAF, que amb 499 unitats s'ha col·locat com el més popular dins del seu segment. El segueix un Tesla Model X que no para de créixer, i que al març ha aconseguit arribar a res menys que 445 unitats. Impressionant per a un mercat tan petit com el noruec, per un model d'aquest preu, i que col·loquen al tot camí elèctric molt per davant del Model S, amb 297 unitats.
En tercera posició trobem al BMW i3, que igual que el LEAF ha reviscut gràcies a la renovació del seu bateria. Al març ha lliurat 394 unitats, el que li permet a més col·locar-se en la segona posició general en el que portem d'any, incloent totes les tecnologies: dièsel, gasolina, elèctrics, només per darrere el Volkswagen Golf en tots els seus acabats.
També destacar la dinàmica positiva del Renault ZOE. El petit francès s'obre pas gràcies al començament de la distribució de la nova versió de 41 kWh, i al març aconsegueix anotés 322 entregues. Una xifra que a més li permet col·locar-se entre els 10 models més venuts en el que portem d'any a Noruega. Recordem, tots els models, incloent dièsel, gasolina, híbrids ... etc.
Però sens dubte una de les millors conseqüències d'aquesta forta implantació és el retrocés de tecnologies com els contaminants motors dièsel. Aquests han aconseguit una quota de mercat del 25% al ??març, un 5% menys que el mateix període de l'any passat.
El resultat de la menor demanda de cotxes amb motor de combustió és la reducció d'emissions. Al març les vendes de cotxes nous han fet una mitjana tot just 86 grams per quilòmetre. Una cosa realment espectacular que permet Noruega millorar de manera notable els objectius marcats per Europa per al 2020, que es col·loquen a 99 grams per km.
FONT
forococheselectricos.comComparteix a la teva xarxa social preferida: